خانه گفتگو سعید کرمی در اولین کارگاه عکس مطبوعات همدان مطرح کرد؛ حاصل کارگاه عکس، شناخت فضا و طی مسیر درست است

سعید کرمی در اولین کارگاه عکس مطبوعات همدان مطرح کرد؛ حاصل کارگاه عکس، شناخت فضا و طی مسیر درست است

اهمیت برگزاری این نوع عکاسی این است که باید جوانان علاقه مند به عکاسی مطبوعاتی فضا را ببینند، بشناسند وسپس جذب شوند نه فقط تعداد زیاد شود بلکه مسیر درستی را طی کنند.

توسط سرواژه

 عکاس مطبوعاتی- سعید کرمی در حاشیه هفتمین هفته فیلم و عکس همدان در گفتگو با سرواژه؛ با اعلام این که برای اولین بارکارگاه ورکشاپ عکاسی مطبوعات در همدان برگزار شده بیان کرد: اهمیت برگزاری این نوع عکاسی این است که باید جوانان علاقه مند به عکاسی مطبوعاتی فضا را ببینند، بشناسند وسپس جذب شوند نه فقط تعداد زیاد شود بلکه مسیر درستی را طی کنند.

در دومین روز از هفته فیلم وعکس استان همدان سعید کرمی عکاس و برگزار کننده کارگاه عکس(عکاسی مطبوعات) اظهارکرد: به هرشکلی و در هر جایی اتفاقات فرهنگی و هنری تاثیرات مثبتی دارند، جشنواره ها و هفته های هنری باعث انتقال تجربه اساتید به جوانان علاقه مند است تا ضمن راهنمایی و استفاده، کسب تجربه های جدید را نیزداشته باشند. وی تصریح کرد: گاهی جوانان به جای اینکه زمان خود را به بطالت بگذرانند فضاهای هنری را انتخاب می کنند و در نمایشگاه ها و کارگاه های هنری شرکت می‌کنند تا سرگرم شوند این یکی از تاثیراتی است که درباره آن صحبت شد. کرمی با اعلام این که برای اولین بار کارگاه ورکشاپ عکاسی مطبوعات در همدان برگزار شده بیان کرد: اهمیت برگزاری این نوع عکاسی این است که باید جوانان علاقه مند به عکاسی مطبوعاتی فضا را ببینند، بشناسند وسپس جذب شوند نه فقط تعداد زیاد شود بلکه مسیر درستی را طی کنند. وی تاکید کرد: با انتخاب بدون زمینه اگر چیزی که می خواستند بدست نیاید از عکاسی زده می شوند در صورتی که با کارگاه و کلاسهای عکاسی مطبوعاتی و شناخت درست می فهمند عکاسی کردن برای رسانه های جمعی با عکاسی مطبوعات متفاوت است و این مسیر درست به موفقیت آنها می انجامد. کرمی با اشاره به اینکه اتفاقات خوشایندی نسبت به گذشته در زمینه فعالیت های فیلم و عکس در همدان و انجمن سینمای جوان افتاده است یادآور شد: پیش از کرونا فعالیت های هنری به اوج خود رسیده و خروجی مناسبی داشت ومتاسفانه در چند سال گذشته به دلیل کرونا فضاهای هنری محدود وتعطیل شد و شروع دوباره آن به سختی صورت گرفت. وی حمایت مسئولین از برگزاری جشنوارها را قبل از کرونا ها بیشتر دانست و گفت: زمانی که اساتید بزرگ کشور در ورکشاپ ها دعوت و از نظرمالی نیز حمایت شوند، داوران مهم کشوری در آن شرکت کرده و با فراخوان کشوری تعداد عکسها و خروجی آن همراه خواهد بود که مهمترین خروجی آن پرورش تعدادی عکاس خوب مطبوعاتی است. این عکاس مطبوعات موفقیت عکاسی را منوط بر رشد آن خواند و گفت: وقتی عکاسان از شهرهای بزرگتر که جایگاه خاص هنری عکاسی دارند دعوت و همراه هنرمندان به اردوهای عکاسی و کسب تجربه بروند نتایج خوبی به بار می آید اما در حال حاضر از نظر مالی حمایتی صورت نمی گیرد. گفتتنی است استاد سعید کرمی برگزار کننده نخستین کارگاه عکاسی هفتمین هفته فیلم و عکس همدان سالها در فضای مطبوعات از جمله عکاس روزنامه های جام جم، اطلاعات و خبرگزاری های مهر و فارس بوده و دبیرعکس چند جشنواره های مهم و سه دوره عکاس جشنواره کودک کشورو …را برعهده داشته اند.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید