خانه استانهاهمدان در نشست هم اندیشی مطرح شد؛ دستاورد‌های ثبت جهانی هگمتانه مطرح و تشریح شود

در نشست هم اندیشی مطرح شد؛ دستاورد‌های ثبت جهانی هگمتانه مطرح و تشریح شود

نشست هم اندیشی پیرامون فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در موضوع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان برگزار شد.

توسط سرواژه

به گزارش خبرنگاراجتماعی سرواژه؛ نشست هم اندیشی با خبرنگاران، نویسندگان،هنرمندان، فیلمسازان، عکاسان، فعالان عرصه تئاتر، نقاشان، نقالان، فعالان عرصه موسیقی ، خوشنویسان، فعالان فضای مجازی پیرامون فعالیت های رسانه ای و فرهنگی در موضوع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان امروز 24 تیر ماه 1401 در محل اجتماعات تالار قرآن همدان برگزار شد.

محمد جواد زارعی؛ سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان در این نشست با تاکید بر بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای هنری و فرهنگی در این عرصه اظهار داشت: پیوست رسانه‌ای، فرهنگی، تبلیغی در مرحله بررسی است که با تصمیم استانداری ابلاغ  و در این پیوست تمام دستگاه های اجرایی موظف شده اند وظایفی که دارند را اجرا کنند و در ادامه این مهم را می توان با تشکیل کمیته های برنامه ریزی برای کمک به ایفای مسئولیت  و آمادگی افکار عمومی و آگاهی بخشی  همه بخش های مختلف شهر و استان انجام داد.

زارعی با تأکید براینکه عزم ما هم بر این است که کمک کنیم تا اگر مشکل و موانعی برای حضور ارزیاب جهانی وجود دارد با همدلی هم رفع کنیم. از فعالان خواست، کمک کنند این اتفاق مهم و ارزشمند (جهانی شدن هگمتانه) که سالیان سال آرزوی فعالان و دوستداران این مرزو بوم است به بهترین شکل برای همدان انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم نمی دانند با این ثبت جهانی چه اتفاقاتی در استان رخ می دهد و با فرهنگ سازی پیامدهای مثبت و تشریح آنها می توان زمینه را برای پزیرش  و استقبال آنها فراهم کرد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ها و هنرمندان بر‌ای فرهنگ سازی پیرامون دستاورد‌های ثبت جهانی هگمتانه از جمله افزایش گردشگران و افزایش سفرها هوایی، رونق کسب و کارو درآمدها، حفاظت بیشتر از بافت های تاریخی، افزایش بودجه ای ملی برای استان، رونق صنایع دستی، افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و … ادامه داد:

برای فراهم شدن افکار عمومی و تبیین دستاورد‌ها و آثار جهانی آن  باید بدانیم مخاطبین ما چه کسانی هستند تا کسی از قلم نیافتد.

تشکیل کمیته های تخصصی

وی افزود: عموم شهروندان همدانی و هموطنان خارجی و داخلی-توریست های بین المللی-مدیران استان-اعضای شورا-کسبه و اصناف-معتمدین- بازاری ها-کودکان و نوجوانان-موسسات گردشگری-ورزشکاران و …. مخاطبینی هستند که باید برای پیوست رسانه‌ای، فرهنگی، تبلیغی بر روی آنها تاکید شود.

در پایان نشست 5کمیته برای انجام امور با عنوان های کمیته اجرایی-عملیاتی، کمیته هنری، کمیته فضای مجازی، کمیته رسانه، کمیته تولیدمحتوا، کمیته مستندات تعیین شد.

قابل ذکراست؛ ثبت جهانی آثار و ابنیه تاریخی از جمله ارکان اصلی معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود که استان همدان تا کنون علی‌رغم وجود ظرفیت‌های پرشمار از آن کم‌بهره بود که با تلاش و برنامه‌ریزی حالا شاهد ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه در فهرست آثار سازمان جهانی یونسکو هستیم.

از دغدغه مندان ماندگاری نام و آثارشهرتاریخی همدان دعوت به عمل می آید در هر زمینه ای یاریگر باشند تا این اتفاق بزرگ به بهترین شکل انجام شود.

رسانه سرواژه آمادگی رساندن پیام و پیشنهاد شما عزیزان به مسئولان مربوطه را دارد.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید