خانه اجتماعی خجالتی های شکلاتی

خجالتی های شکلاتی

خجالتی ها این ها رو بیشتر بخورن!

توسط ویدا رجبی

خجالتی و اضطراب اجتماعی

شکلاتی ها اگر از انجام فعالیت های روزانه مثل رفتن به مغازه ها یا صحبت کردن پشت تلفن وحشت دارید، احتمالا دچار یک نوع اضطراب اجتماعی هستید. اضطراب اجتماعی در کار، تحصیل و روابط اجتماعی اختلال ایجاد می کند و درمان آن با رفتار درمانی شناختی یا داروهای ضد افسردگی همراه است.
آمار نشان میدهد  که بانوان دو برابر احتمال بیشتر برای رنج بردن از این نوع اختلال را دارند!اضطراب اجتماعی یک نوع ترس مداوم از شرایط اجتماعی است و یکی از رایج ترین اختلالات اضطراب است.این افراد ممکن است در شغل، مدرسه و روابطشان دچار مشکل بشوند که در این صورت و نیاز به تراپی شناختی رفتاری دارند.

ارتباط تغذیه و اضطراب اجتماعی

مصرف بعضی از مواد غذایی نقش مهمی در اضطراب اجتماعی دارد.در ادامه مطلب با خوراکی هایی آشنا میشویم که به کنترل و درمان کم رویی بسیار کمک میکند.
سلامت جسم و روان همیشه به یک دیگر وابسته بوده اند پس یک رژیم غذایی خوب جزوی از مهمات یک و بدن و یک روح سالم است.این روز ها طی مطالعات بسیار دریافتند افرادی که از غذا های تخمیری بیشتر استفاده می کنند،کمتر میتوان اضطراب را در آن ها دید!
خجالتی های شکلاتی

درمان کم رویی

خجالتی های شکلاتی

تحقیقات جدید در ژورنال های روانشناسی بر این عقیده است که غذا های مخمری مثل ماست پروبیوتیک و شکلات تلخ، شیر سویا، کلم ترش، ترشی ها می تواند به درمان خجالت و کم رویی شدید کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا متوجه تاثیرات  مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو(حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ۳۰ درصد شکر ارگانیک حاصل از نیشکر) میباشد شدند.
شکلات بر میزان استرس، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی تاثیر دارد. کاکائو منبع غنی فلاوونوئیدهاست که می تواند بر سلامت شناختی و قلبی-عروقی موثراشد.

«لی برک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم هر چقدر میزان غلظت کاکائو در شکلات بیشتر باشد، تاثیر آن بر سلامت شناختی، حافظه، خلقیات، و سیستم ایمنی مثبت تر خواهد بود.»

فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی هستند که برای سلامت مغز و قلب-عروق بسیار مفیدند.

محققان در اولین تحقیق دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو) بر تجلی ژن انسان تاثیر می گذارد، و موجب تنظیم واکنش ایمنی سلولی، سیگنال دهی عصبی و ادراک حسی می شود.

در مطالعه ای دیگر آنها دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو ارگانیک) موجب افزایش سلامت مغز، تقویت پردازش شناختی، یادگیری، حافظه، یادآوری و تمرکز ذهن آگاهی می شود.

افرادی که غذا های مخمری حاوی پروبیوتیک غنی می خوردند، علائم کمتری از اضطراب اجتماعی داشتند. مطالعات قبلی بر روی حیوانات نشان داده اند که پروبیوتیک ها سطح GABA را افزایش می دهند؛ GABA یک ناقل عصبی است که کار داروهای ضد اضطراب شبیه بنزودیازپین ها از قبیل دیازپام را تقلید می کند.

محققان گزارش کردند که احتمالا پروبیوتیک های (باکتری دوست داشتنی) موجود در غذا های مخمری، محیط داخل معده و روده را تغییر می دهد و در روند اضطراب اجتماعی اثر می گذارد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید