خانه اجتماعی اپل از سامسونگ شکست خورد

اپل از سامسونگ شکست خورد

فصل اول ۲۰۲۴ بازه زمانی مناسبی برای اپل نبوده است؛ چرا که طبق گزارشی جدید، فروش آیفون‌های آن در این فصل با کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی مواجه شده و در میان شرکت‌های مطرح، بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است. درمقابل رقیب اصلی کوپرتینویی‌ها، یعنی سامسونگ با وجود کاهش فروش، توانسته پرفروش‌ترین برند در فصل اول ۲۰۲۴ شود.

توسط سرواژه

فصل اول ۲۰۲۴ بازه زمانی مناسبی برای اپل نبوده است؛ چرا که طبق گزارشی جدید، فروش آیفون‌های آن در این فصل با کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی مواجه شده و در میان شرکت‌های مطرح، بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است. درمقابل رقیب اصلی کوپرتینویی‌ها، یعنی سامسونگ با وجود کاهش فروش، توانسته پرفروش‌ترین برند در فصل اول ۲۰۲۴ شود.

به گزارش خبرآنلاین، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ توانسته در بازار جهانی ۵۰.۱ میلیون آیفون عرضه کند و سهم ۱۷.۳ درصدی را به‌دست بیاورد. این میزان فروش در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۳، کاهش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد. اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با فروش ۵۵.۴ میلیون آیفون، ۲۰.۷ درصد بازار را در اختیار داشت. اگرچه اپل در لیست IDC دومین برند پرفروش پس از سامسونگ است، اما بیشترین کاهش فروش را میان سایر برندها تجربه کرده است.

به نقل از دیجیاتو، در فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ هم کاهش فروش را نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ تجربه کرده، البته میزان آن بسیار کمتر از اپل و برابر ۰.۷ درصد است. با وجود این، سامسونگ توانسته با شکست اپل، دوباره پرفروش‌ترین برند بازار شود. کره‌ای‌ها در فصل اول ۲۰۲۴ موفق به فروش ۶۰.۱ میلیون گوشی شده‌اند و سهم ۲۰.۸ درصدی را به‌دست آورده‌اند.

در این میان برنده اصلی بازار، برندهای چینی بوده‌اند. فروش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۴ با افزایش ۳۳.۸ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۲۳ مواجه شده است. شیائومی در این بازه زمانی توانسته است ۴۰.۸ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۱۴.۱ درصدی، در رتبه سوم بازار قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید