خانه عکس ها جشن سینمای مهر در همدان چگونه گذشت؟ + فیلم

جشن سینمای مهر در همدان چگونه گذشت؟ + فیلم

تعدادی  از فعالان عرصه سینمای همدان همزمان با سراسر کشور در دومین جشن سینمای مهر ایران در رشته‌های مختلف کارگردانی، تدوین، بازیگری، صدابرداری، پیشکسوت، مدیران سینما و موسسه فیلمسازی سینمایی استان در سالن شهید آوینی تجلیل شدند.

توسط سرواژه

تعدادی  از فعالان عرصه سینمای همدان همزمان با سراسر کشور در دومین جشن سینمای مهر ایران در رشته‌های مختلف کارگردانی، تدوین، بازیگری، صدابرداری، پیشکسوت، مدیران سینما و موسسه فیلمسازی سینمایی استان در سالن شهید آوینی تجلیل شدند.

احساس خوشایند همدانی بودن

به گزارش خبرنگار سرواژه؛ مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی همدان دوشنبه شب در مراسم یادشده با خیر مقدم از حضور مدعوین و هنرمندان با این شوخی که مردم  دو دسته اند یا همدانی اند یا دوست دارند همدانی باشند و بسیاری معتقدند فرزند آدم همدانی بوده، هصحبت های خود را شروع کرد.

مسعود ویژه با اشاره به این مهم که مدیران در دولت های مختلف می آیند و می روند گفت: شما هنرمندان هستید که می توانید اتفاقات خوبی را در عرصه هنر برای استان رقم بزنید و خوشحالم که بگویم اتفاق مثبتی در استان رقم می خورد که مطمئنا شنیدن آن شما را خوشحال خواهد کرد.

وی از انجمن سینمای جوان، معاونت هنری و هنرمندان تشکر کرد.

حسینی حامل خبر خوش تاسیس خانه سینما در همدان شد

سید مجتبی حسینی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری همدان، برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در سراسر کشور را از مهم ترین توفیقات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: برگزاری این برنامه علاوه بر تکریم سینماگران استان ها و تمرکز زدایی از پایتخت و مصداق عینی تحقق عدالت فرهنگی در کشور در حوزه سینماست.

وی با اشاره به اینکه این مهم باعث خرسندی پیشکسوت و فعالان هنر است گفت: این اتفاقات ثمرات برکات زیادی در استانها خواهد داشت که با شعار اخلاق آگاهی و امید به همت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری همدان خبر داد: در 6 اسفند1401 ابلاغی از طرف ریاست جمهور به استانها شد مبنی بر اینکه قانونی در مجلس تحت عنوان نحوه تشکیک.و فعالیت تشکلک های صنفی و صنعتی کشور مصوب شده  که استان همدان به دلیل فعالین پیشکسوت و اثرگذاری در صنعت سینما  و همت دکتر ویژه و دکتر فیضی منش پیش قدم تاسیس خانه سینما در همدان به عنوان اولین استان در کشور شد.

حسینی با بیان اینکه طی روزهای آتی اساسنامه خانه سینما مصوب، افتتاح و آماده عضوگیری می شود افزود: فعالیت حرفه‌ای  و تاسیس خانه سینما در همدان یکی از بهترین برنامه‌ها و اتفاقات است که امروز مقدمات کار آن در استانداری همدان انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه  خانه سینماگران که در حال حاضر در تهران فعالیت دارد بیشتر یک انجمن سینمایی است تصریح کرد: به همین علت می‌توان مدعی شد نخستین خانه سینمای صنفی-تخصصی سینماگران در استان همدان فعالیت پیدا خواهد کرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری همدان  یکی از مهم ترین اهداف تأسیس خانه سینما در همدان پرورش استعدادهای جدید و حمایت از تولیدات فرهنگی و سینمایی برشمرد که می‌توان از این ظرفیت مغتنم در راستای شناساندن هنر و توان هنری استان بهره برد.

معیشت سینماگران- کمک 2-3میلیاردی شورای عالی سینما به انجمن های سینمای جوان

اسماعیلی- مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موضوع معیشت سینماگران از مسائل مهمی بوده که در دولت جدید به آن پرداخته شده اظهارکرد: این مهم در سایه فعالیت مجدد شورای عالی سینما به ریاست معاون اول رییس جمهور بوده و به عنوان نمونه مجموعه سینمای جوان در تمام استانها می توانند کمک 2تا3 میلیاردتومانی دریافت کنند.

اسماعیلی گفت: حوزه سینما به عنوان هنر هفتم نقش بی بدلیل در یک جامعه ایفا می کند بنابراین توجه به مهر سینما بهانه ای است برای مجموعه سینماگران و استانداری ها تا با یکدیگر تلاش کنند و اقدامات خوبی برای سینماگران به ارمغان بیاورند و خوشبختانه  به دلیل حضور هنرمندان برجسته و علاقمندانی که پیگیر این حوزه هستند ما امکانات و پتانسیل های فراوانی در  استان همدان داریم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اخلاق و ارزشهای اسلامی را نماد برجسته سینمای ایران نام بردو تاکید کرد: این موضوع تمایز سینمای ایران با هالیوود است و به همین دلیل بعد از انقلاب سالانه به طور میانگین92 جایزه بین المللی داریم.

وی جشن مهر سینمای ایران را فرصت مغتنم دانست تا ظرفیت‌های مغفول استان‌ها به نحو احسن شناسایی شده و مورد توجه و تقدیر قرار گیرند وبا اشاره به اینکه باید تمام تلاشمان را برای پابرجا ماندن سینما داشته باشیم ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساخت ها و توجه به معیشت سینماگران بتوان قدم های محکم و بیشتر در پیشبرد این هنر برداشت.

در این مراسم از امیر لطفیان کارگردان  و فیلمبردار- مجید خاکسار عکاس و تصویر بردار و احمد میرزایی پیشکسوت سینما قدر دانی شد.

پدرم روزی با خودش فکر میکرد که برای من اینجوری تجلیل بگیرند؟

حضور مهران احمدی فضا را برای دوستداران هنرسینما جذاب تر کرده بود و او با سخنان زیبا و تحت تاثیر احساسات از دیدن دوباره همدان حرفهایش را شروع کرد و حاضران در سالن را به وجد آورد.

مهران احمدی بازیگر با بغض گفت: “در ابتدای حضور در همدان به یاد پدرم افتادم احساس میکردم روح او اینجاست و اینکه اون روزی با خودش فکر میکرد که برای من اینجوری تجلیل بگیرند؟ باعث افتخار منه”

او از خاطرات خود با دو بازیگر همدانی پرویز پرستویی- بهرام افشار در فیلم های 1359 و آشپزباشی، بیست، مطرب  صحبت کرد و گفت: تکیه کلام همدانی معروف شان “میای بریم چپرخانه” یک نشانه و خطی بود که با یکدیگر به گویش همدانی حرف می زدند برای برطرف شدن دلتنگی شان،  دلتنگی های دوری از زادگاه.

این بازیگر عنوان کرد: همیشه و در همه جا به همدانی و نیشابوری بودن خود افتخار کرده و امیدوارم بدانید چه حس خوشایندی در سرزمین آبادی و اجدادی ام دارم و به مردم بافرهنگ و تمدن هر دو دیار افتخار می کنم.

احمدی در پایان از ساخت مجموعه ای با گویش همدانی و همکاری هنرمندان همدانی خبر داد.

گفتنی است؛ دومین جشن سینمای مهر ایران در ۳۱ استان کشوربرگزار شد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید