خانه انتخاب سردبیر قطر قهرمان دیگرجام 2022/ لباس قهرمانی بر تن مسی

قطر قهرمان دیگرجام 2022/ لباس قهرمانی بر تن مسی

چه خوب که دشداشه امیر قطر برتن مسی نشست و او را در تمام عکس ها متمایز کرد تا سالیان بعد نیز هرکس عکسی از اهدا این جام ببیند یادش بیاید کشوری از خاورمیانه میزبان بی نظیر بود.

توسط سرواژه

قطر قهرمان دیگرجام 2022

وقتی در سال 89 روزنامه ها تیتر “قطر میزبان جام جهانی 2022 شد را مخابره کردند اکثر فوتبال دوستان نگاه مثبتی به این مسئله نداشتند. حتی در خاورمیانه هم تعجب از تصمیم فیفا بیشتر از ذوق بود اما قطری ها که در گرد پای پیشرفت و تغییر کشورهای عربی گم بودند یک راه دیگر برای معرفی خود در جهان انتخاب کرده بودند.

سرواژه- طیبه قاسمی

راهی دشوار که خوش بین ترین طرفدارانش هم نهایت کار را متوسط ارزیابی می کردند.

قطر اما تصمیمش را گرفته بود و لابد از همان روز سرنوشت ساز برنامه ریزی اش شروع شده بود.

گواینکه یک چالش باز هم مانعی برای دو با سرعت آنان در میدان میزبانی بود، همه می دانستند قطر که حالا قرار بود برترین تیم های فوتبال جهان را در کشورش جمع کند فوتبال دوست بی فوتبال است که نه تیم ملی مطرحی دارد و نه حتی یک تیم باشگاهی مطرح.

قطر در آسیا هم حرفی برای گفتن نداشت اما مهمترین نقص عنوان شده هرگز برای این کشور سد نشد و قطر آماده سازی کشورش برای میزبانی را به نمایش گذاشت.

ساخت سریع استادیوم های زیبا که گویی سالهای زیادی از قبل برای تاسیس آنها برنامه ریزی شده بود رسانه های ورزشی جهان را برای قبول قطر آرام تر می کرد اما این آرامش هنوز مانع تیترهای بزرگ  چون “لغو جام جهانی قطر” علیه او نبود و کار به بیانیه کشورهای مخالف هم رسید.

تا جاییکه هیاتی از کشورهای عربی به سوئیس مقر فیفا رفته‌اند و درخواست لغو برگزاری جام جهانی 2022 در قطر را مطرح کردند.

در آن سو جهان دیگر به تماشای قطر نشسته بود همان زمان که سپ بلاتر نامشان را خواند و زوریخ سوییس قبله آمال این کشور عربی شد، آنها استرالیا، ژاپن،کره جنوبی را عقب راندند و آمریکا را شکست دادند تا میزبان 2022 باشند.

این کشور در همان گام اول گربه را دم حجله کشت  و صریحا اعلام کرد ورود هرگونه مواد مخدر و مشروبات الکلی توسط گردشگران ممنوع است، تبلیغات پورنوگرافی و حمایت از همجنس بازان ممنوع است.

کم کم اطلاعات درست و نادرست درباره ممنوعات آنها فضاهای مجازی را پر و گردشگران را به این فکر فرو برد، آیا قطر میزبان خوبی است؟!

با تمام این مشکلات قطر معروف تر میشد مهمان نوازی مردم، غذاهای خوشمزه ای که خود آنها با دست می خوردند و بیابان های زیبا و پیشرفت غیرقابل انکارشان جذب مسافران جام را بیشتر می کرد.

این پایان کار نبود و کشور آسیایی از لحاظ تکنولوژی و امکانات نیز فعال بود. میلگردها کنار هم قرار می گرفت و صنعت راه باز می کرد تا کره زمین فوتبال را در سمت دیگری هم به تماشا بنشیند.

با اجرای شکوه مند افتتاحیه جهان می دید که کشوری کوچک در خاورمیانه به عنوان میزبان بزرگترین رویداد فوتبالی درخشش خود را از همان روزهای اول شروع کرده.

قطر یک کشور بود شبیه خودش، به قوانین خود و دغدغه هایش احترام می گذاشت و برخوردهای محترمانه اش حتی در زمانی که یک تماشاگر عصبی به بیت المال او صدمه میزد جهان را وادار به احترام متقابل می کرد.

نماد فرهنگ

آنها تمام پازل را از همان روز انتخاب نماد جام کنار هم چیده بودند و دوباره ویران کردند تا پیش چشم دنیا دوباره بچینند.

“حرف نداشت” را می توان به واقع برای برنامه ریزی آنها بکار برد، برنامه ریزی هایی که به طور نامحسوس ارزش های ملی و مذهبی  را نه تنها حفظ بلکه برای جهان به نمایش نیز گذاشت، وارد سیاست نشد و ورزش را ورزشی نگه داشت، آنها از رانده شدن نترسیدن و شاید بتوان گفت خداوند نیز با دیدن تلاش آنها کنارشان قرار گرفت.

همان زمانیکه قلبها می تپید وقتی مرحله مقدماتی ژاپن و چند کشور ضعیف، قدرت کشی می کردند، اما مراحل بعد همان غولها به میدان بازمیگشتند، کشوری عرب زبان و مسلمان با قاره های فوتبالی بالا آمدند، مسی آخرین جام را می دید، فوتبال امباپه جوان را داشت، رونالدو نیمکت نشین میشد، رکورد پرگل ترین جام شکسته میشد و دست آخرزیباترین فینال جام جهانی در 2022 ثبت میشد.

قطر برای پایان این تورنمنت هنوز منظم بود، مثل بازیکنان آرژانتین که با وجود 120 دقیقه تلاش و آن پنالتی های خوش یمن باز نفس داشتند تا کنار سکوهای زیبا که شبیه نماد جام بود با شور و شعف صاحب جام باشند و چه خوب که تیم پرطرفدارتر قهرمان شد تا این زیبایی خیره کننده در جشن پایانی دلچسب تر باشد.

چه خوب که دشداشه امیر قطر برتن مسی نشست و او را در تمام عکس ها متمایز کرد تا سالیان بعد نیز هرکس عکسی از اهدا این جام ببیند یادش بیاید مسی آخرین جام جهانی اش را در قطر بازی کرد و اگرچه آرژانتین قهرمان یک جام شد کشور میزبان، قطر دیگر قهرمان جام جهانی 2022 بود.

و  در آخرین لحظه از یک تورنمت فوتبالی مسی با لباس عربی جام قهرمانی را بالای سر برد.

مسی با لباس عربی جام قهرمانی را بالای سر برد

مسی با لباس عربی جام قهرمانی را بالای سر برد

حضور دو رئیس جمهور و یک امیر/ نوار طلا روی لباس بهترین بازیکن جام

حضور دو رئیس جمهور و یک امیر/ نوار طلا روی لباس بهترین بازیکن جام

قطر قهرمان دیگرجام 2022

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید