خانه استانهاهمدان نمایش ریتون طلایی یافت شده در محوطه هگمتانه برای نخستین بار در تاریخ همدان

نمایش ریتون طلایی یافت شده در محوطه هگمتانه برای نخستین بار در تاریخ همدان

گنجینه طلایی یافت شده در محوطه هگمتانه برای نخستین بار در تاریخ در همدان به نمایش در خواهد آمد.

توسط سرواژه

سرواژه- گنجینه طلایی یافت شده در محوطه هگمتانه برای نخستین بار در تاریخ در همدان به نمایش در خواهد آمد.

موزه هگمتانه به‌مدت 5 روز میزبان 11 اثر “زرین و سیمین” تاریخی است که قدمت آن‌ها به دوران هخامنشیان و ساسانیان باز میگردد.

برپایی نمایشگاه‌های موقت اشیاء و گنجینه‌های تاریخی یکی از سنت‌های میراث فرهنگی است که در زمان و مکان خاص در سال رقم میخورد و حالا به بهانه حضور ارزیابان یونسکو در همد ان این نمایشگاه در موزه هگمتانه برپا خواهد شد .

به همین مناسبت با همکاری موزه ملی ایران و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همد ان با تدابیر دقیق امنیتی ، نمایشگاهی برای نمایش آثار تاریخی در موزه هگمتانه در حال برگزاری است .

ریتون طلای هخامنشیان ، سرستون هخامنشی ، دستبند طلا ، خنجر طلا ، بشقاب سیمین زراندود ، بشقاب نقره ، جام نقره ،ظرف نقره ، دستبند طلا و کاسه طلا

برای بازدید از این اشیا راهی موزه ای که در میانه سایت تاریخی بیضی شکل 40 هکتاری هگمتانه جای خوش کرده است شوید . این موزه دارای یک سالن اصلی، دو راهرو و یک سرسرای نسبتا بزرگ است. همچنین در این مجموعه فرهنگی ساختمان‌هایی برای مرمت آثار و عکاسی و کتابخانه در نظر گرفته شده است.

و اما چگونه به موزه هگمتانه همدان برویم؟ شما میتوانید از میدان اصلی شهر همدان که میدان امام خمینی ( ره ) نام دارد از پیاده راه اکباتان به سمت موزه بروید ، این موزه در ضلع جنوبی میدان ورودی موزه واقع شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید