خانه اجتماعی نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان و سرمایه گذارانی که دیگر برنمی گردند

نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان و سرمایه گذارانی که دیگر برنمی گردند

به گفته سرپرست سازمان جهادکشاورزی قرار بود نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان نیز محلی باشد برای دیدن آخرین ادوات و ماشین آلاتی که نقش موثری برای حل مشکل تولیدکنندگان در بحث خاک ورزی اراضی دارند. این چیزی است که در آغاز افتتاحیه در رسانه ها اطلاع داده شد.

توسط سرواژه

نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان و سرمایه گذارانی که دیگر برنمی گردند

سرواژه – سعید قاسمی

در تمام استان ها برگزاری نمایشگاه های تخصصی و غیر تخصصی شرایط ویژه ای دارد و تمام نکات ریز و درشت آن توسط متخصصان سنجیده می شود، به گفته سرپرست سازمان جهادکشاورزی قرار بود نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان نیز محلی باشد برای دیدن آخرین ادوات و ماشین آلاتی که نقش موثری برای حل مشکل تولیدکنندگان در بحث خاک ورزی اراضی دارند.

این چیزی است که در آغاز افتتاحیه در رسانه ها اطلاع داده شد.

برگزاری این نمایشگاه رویدادی بزرگ در عرصه تولید، ماشین آلات، نهاده ها و سیستم های آبیاری و کشت گلخانه در سطح کشور، با شرکت های دانش بنیان و 120 غرفه از استان های متفاوت گزینه های روی میز خوب و دقیقی برای ما تصور کرده بود که وقت بگذاریم و به دیدنش برویم، متاسفانه در همان بدو ورود شرایط نامناسب و وضعیت قیرپاشی محوطه، غرفه داران را نیز شاکی کرده بود.
باید دید با توجه به اینکه تقویم نمایشگاهی همدان از قبل تدوین شده چطور مسئولین نمایشگاه دوسه روز قبل اقدام به قیرپاشی کرده و موجب آسیب به غرفه داران و مراجعین شده اند؟

راستش هیچ چیز این سایت شبیه نمایشگاه هایی که در استان های دیگر هست نبود از ابتدایی ترین امکانات مثل تهویه هوا ٫ نظافت سرویس بهداشتی ٫ غرفه های تغذیه مناسب ٫ تاکسی جهت عبور و مرور به مرکز شهر و … بگیر تا تعبیه سازه گلخانه ای شکل واقع در محوطه به بدترین شکل و با گرمای زیاد و تهویه نامناسب سالن هگمتانه که مناسب و جوابگوی گرمای سالن نبود همچنین توان ناکافی و مدیریت ناصحیح شرکت پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه.

مواردی که کم توجهی در انتخاب مجری برگزاری را می رساند.

شرکت برگزارکننده که از شهر مشهد انتخاب شده بود علاوه بر سالن هگمتانه با اسقرار سه چادر آن هم در محوطه پارکینگ سایت نمایشگاهی، اقدام به اجاره غرفه ها به صاحبان کسب و کار کشاورزی نموده و متاسفانه یکسان بودن قیمت همان غرفه های مستقر در چادر با سالن هگمتانه و انجام نشدن تعهدات ریز و درشت من جمله وجود تابلوی سر در غرفه ٫ رعایت ادب پرسنل خدمات و … ، مشکلات را چندین برابر کرده بود.
تعبیه سازه برزنتی گلخانه شکل٫ بدون در نظر گرفتن شرایط جوی و اقلیمی شهر همدان در فصل تابستان شرایط غیر قابل تحملی از نظر تهویه هوا برای شرکت کنندگان بدنبال داشت و مشخص نیست مسئولین زیربط چگونه اجازه برپایی آن را در چنین شرایطی داده بودند.
این موارد به کنار، عدم رعایت اصول اولیه ایمنی چون وجود برق ایمن برای چادرها نیز به چشم می آمد.
برای تکمیل حرفهایم با غرفه داران و بازدید کنندگان حرف می زنم.

انتخاب این نمایشگاه اشتباه بود
مهندس خالدیان یکی از مهندسین کشاورزی کشور که به عنوان غرفه دار و سازنده راه زیادی را از دیواندره برای شرکت در نمایشگاه آمده می گوید: آنچه در ذهن خود داشتم با چیزی که می بینم جور نیست به خیال خودم اینجا شرایط مناسبی حاکم خواهد بود ، که نه تنها اینطور نبود بلکه مشکلات متعدد نمایشگاه برای من موجب کلافگی شد.
مهدی سیفی از غرفه داران با اشاره به پوشش نامناسب کارکنان پیمانکار نمایشگاه (نداشتن یونیفرم) می گوید: همین مشکل تشخیص آنها از بازدید کنندگان را سخت می کرد و از طرفی کثیفی سالن ها و عدم نظافت به موقع توی ذوق می زد.
همچنین برخی از بازدید کنندگان تاکید می کردند: متاسفانه عدم برنامه ریزی در این نمایشگاه کاملا مشهود بود و سوال اینجاست چرا نظارت و کنترلی بر رفتار مجری برگزار کننده نمایشگاه نیست؟
یکی دیگر از مدعوین با اشاره به شکل پارک و پارکینگ نمایشگاه، اظهار می کند: این شیوه خیلی از افراد را از نمایشگاه فراری داده و حتی کسانی که بسیار پیگیر بوده اند به نمایشگاه نمی‌آیند، یک پارکینگ مناسب از حداقل امکانات منطقه ای است که در آن نمایشگاه ها برپا می شود.
مهدی راحم از غرفه داران با اشاره به افت بازدید از نمایشگاه عنوان می کند : قاعدتاً کسانی که نمایشگاه را برگزار کرده اند اگر آمار جمعیتی را در نظر بگیرند می‌بینند که با شرایط فوق نمایشگاه‌های تخصصی سال‌های بعد بازدید کمتری خواهند داشت که یکی از مهمترین عوامل آن خدماتی بدی است که به بازدید کننده ها در این نمایشگاه داده شد.
او با تاکید بر بلاتکلیفی آشکار نمایشگاه امسال ادامه می دهد: حتی با استفاده از یک آمارگیری ساده هم اعلام نکردند که این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته چه تغییری داشته است.
خانم رستم زاده یکی دیگر از غرفه داران با عنوان اینکه چنین نمایشگاهی برای دو طرف به صرفه نیست، می گوید: هزینه‌ها بالاست، نمایشگاه‌ها تکراری شده و این شکل خدمات چیزی که مردم از نمایشگاه ها می‌خواهند نیست و کسی هم به اینکه مطالبات مردم چیست اهمیتی نمی دهد.

خلاصه که نمایشگاه امسال حتی از عمومی ترین نمایشگاه ها هم کسل کننده تر بی نظم تر و ناهماهنگ تر بود و اگر تمام هزینه هایی که برای آن صرف شد را کنار بگذاریم شاید لااقل درس عبرتی باشد برای سالهای بعد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید