خانه ویژه ها مودیان مالیاتی در سامانه ثبت نام نکنند مشمول جرایم صدور فاکتورها می شوند

مودیان مالیاتی در سامانه ثبت نام نکنند مشمول جرایم صدور فاکتورها می شوند

به گزارش خبرنگار سرواژه در جلسه کارگروه توسعه بخش تعاون استان همدان که صبح امروز 31 مرداد 1402 در محل استانداری برگزارشد.

توسط سرواژه
به گزارش خبرنگار سرواژه در جلسه کارگروه توسعه بخش تعاون استان همدان که صبح امروز 31 مرداد 1402 در محل استانداری برگزارشد؛ ذکوری سرپرست اداره‌ کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ی مودیان کلیه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها تا سی و یکم شهریورماه کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی، ملزم به ثبت نام در این سامانه می باشند اظهارکرد: بعد از ثبت نام می بایست صورت حساب‌های خود را در قالب الکترونیکی و از طریق این سامانه صادر کنند.
ذکوری خبر داد: اگر کسی که قانون بعنوان شرکت فراخوان کرده  تا سی و یکم شهریورماه ثبت خود را انجام ندهد از تاریخ یکم مهرماه علاوه بر از بین رفتن معافیت‌های این شرکت، مشمول جرایم صدور فاکتورها خواهد شد.
وی افزود: ضمن اینکه اگر باتذکرهایی که پیامک‌ی داده میشود عضو سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی نشوند، بعد از چند بار تکرار مجوز او هم طبق ماده‌ی ۲۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی ابطال می شود.
این موضوع ربطی هم به داشتن یا نداشتن دستگاه پوزندارد و همه‌ی واحدها باید عضو سامانه شوند.

یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر، دولت و به  طور اخص، سازمان امور مالیاتی کشور، با آن مواجه شده، بحث فرار مالیاتی برخی از مودیان بوده که موجب کاهش قابل توجه درآمدهای مالیاتی دولت و تحمیل فشار مضاعف بر سایر مودیان مالیاتی شده است.

به منظور مقابله با این مشکل، دولت، اقدامات مهمی را اتخاذ نموده که یکی از مهم ترین اقدامات آن، تاسیس و راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بوده که در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مورد تصریح قانون گذار قرار گرفته است.  بر اساس این قانون، برخی از مودیان مالیاتی، ملزم به ثبت نام در این سامانه و انجام تکالیف قانونی مربوط به آن، من جمله ارسال صورت حساب الکترونیکی بوده و در صورت عدم انجام این تکالیف، با ضمانت اجراهای مقرر در قانون، مواجه خواهند شد.

لذا با توجه به اهمیت این سامانه، در مقاله حاضر، ابتدا به معرفی سامانه مودیان مالیاتی tp.tax.gov.ir و توضیح نحوه ورود به سایت آن و بررسی ثبت نام در این سامانه پرداخته و در انتها، به این سوال پاسخ خواهیم داد که چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند.

خبرنگار: مهساصالحی منتشرکننده:طیبه قاسمی

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید