خانه استانها در نشست خبری کنگره ملی 8هزار شهید استان همدان عنوان شد؛ رویکرد این کنگره آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ ناب دفاع مقدس است

در نشست خبری کنگره ملی 8هزار شهید استان همدان عنوان شد؛ رویکرد این کنگره آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ ناب دفاع مقدس است

دومین کنگره ۸ هزار شهید همدان در راستای آشنایی نسل امروز با فرهنگ اصیل دفاع مقدس برگزار می شود. می‌شود

توسط سرواژه

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس پایگاه خبری سرواژه- سردار مظاهر مجیدی دبیرکل دومین کنگره ملی 8هزار شهید استان همدان در نشست خبری با “شعار شهدای همدان مردان بزرگ بی‌ادعا” در روز چهارشنبه 21 تیر 1402 این رویداد را یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و معنوی نام برده و اظهارکرد: با  گذر زمان  از انقلاب اسلامی و شهدایی که هر روز تقدیم می‌کنیم رسالت ما سنگین‌تر شده و علاوه بر اقدامات فیزیکی لازم است فرهنگ جهاد و شهادت را معرفی کنیم.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اینکه در این داستان وظیفه رسانه مهم‌تر است؛ از رسانه ها خواست که تمامی جزییات و اقداماتی که در راستای کنگره شهدا در استان اجرا می شود را بازگو و اهداف آن را تبیین کنند  و افزود: باید پذیرفت که امروزه بررسی و تحلیل محتوایی و پرداختن به دوران هشت سال دفاع مقدس  از زوایا و ابعاد مختلف آن به منظور آشنایی نسل جدید و نسل‌های آینده ضرورتی غیرقابل انکار است.

وی با گریزی بر صحبت‌های حضرت آقا ” روز به روز باید یاد شهدا را تکرار کنیم و تا نکته یابی زندگی آنها در جامعه ما نمود پیدا کند” گفت: کنگره باید به سمتی برود که اثربخشی آن را در جامعه ببینیم به همین دلیل فعالیت ها بر رویکرد و راهبردی مردم محور استوار شده است.

سردار مجیدی یادآور شد:استان همدان ۸۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که با ورود به زندگی آنها می‌بینیم دنیایی از ایثارگری حتی در شهیدان گمنام شهر و روستاها وجود دارد، این موضوع را می‌توان از وصیت‌نامه‌های پرمعنای آنها درک کرد.

وی با بیان این خبرکه شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان به ریاست آیت الله حبیب‌اله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان، برگزار می شود، اظهار کرد: مدیران کل استان روسای 23 کمیته و مشابه آنها در سپاه دبیران کنگره هستند ریاست ستاد کنگره شهدای استان به ریاست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، دبیرکل کنگره فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی کنگره و سرهنگ رسول کرمی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد کنگره شهدا معرفی شده اند.

دبیرکل دومین کنگره ملی 8هزار شهید استان همدان تجلیل و معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های اجرایی در راستای کنگره شهدا برشمرد واضافه کرد:  یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی این است که سرکشی از خانواده‌های شهدا داشته باشیم و نهایتاً یک مدال سرو را با معنای خود آن  به آنهاهدیه کنیم. عکس شهدا در این سرونامه وجود دارد این کار با شروع از خانواده‌های چند شهیده خصوصاً خانواده‌هایی که شهدای آنها در دفاع مقدس بودند شروع می‌شود. همسران، والدین شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و فرزندان شهدایی که پدر یا مادر آن‌ها در قید حیات نیستند در لیست این بازدیدها قرار دارند.

در دفاع مقدس سر پل ذهاب کمترین جایی است که پیشروی دشمن اتفاق افتاده مدیریت و فرمانداری شهید همدانی و شهید بهمنی در آنجا و قصر شیرین باعث آن بوده است.

سردار با بیان اینکه موضوعات کنگره دوم بسیارند ۸۰۰۰ شهید را در این زمینه سمبل خوانده و اذعان کرد: در هدف گذاری این کنگره قرار است مضربی از ۸ انتخاب و به نیت شهدا ۸۰۰۰ کار خدماتی انجام دهیم به طور مثال در ایام ماه مبارک رمضان ۸ هزار ختم قرآن داشته‌ایم یا دانشگاه علوم پزشکی ۸۰۰۰ ویزیت رایگان را برنامه ریزی کرده که 3هزار آن انجام شده است.. با گروه‌های مردمی کارهای بزرگی در استان به خصوص در زمینه جهاد آبرسانی انجام شده که مدیران نیز در این زمینه فعال هستند.

بحث بعدی تعریف شده فصل شیدایی ۱۵ روز است کاری از صدر اسلام تا دفاع مقدس که تیپ انصارالحسین زحمات آن را کشیده و پیش بینی شده شبی ۸۰۰۰ نفر به مدت ۱۵ روز در آن حضور داشته باشند. به جز مرکز استان  برای شهرستان‌ها امکان ترابری وجود دارد در همان شب حضور داشته باشند علاوه بر آن کارهای نمایش و میدانی هم در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند تا شهرستان‌ها نیز استفاده کنند.

دبیرکل دومین کنگره ملی 8هزار شهید استان همدان  در پایان خبرداد: اجلاسیه پایانی ۴ تا ۶ روز به فراخور مهمان‌ها پیش بینی شده که زمان آن نیمه دوم مهر ماه است. البته باید مقدمات را برای ادامه کار بعد از کنگره فراهم کنیم، انتشار کتاب‌ها به زبان مختلف و کودک و همچنین فیلم‌هایی که در این رابطه ساخته می‌شود ادامه پیداکند.

در ادامه نشست سردار مهدی فرجی-دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان نیز گفت: ساخت انیمیشن ها، اردوهای متعدد دانش آموزی و برگزاری یادواره ها و حضور بر سر کلاس های درس و روایت هایی از حوزه ادبیات دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که در راستای تبیین آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ ناب دفاع مقدس در این کنگره پیش بینی و یا عملیاتی شده است.

به گفته سردار فرجی برگزاری کنگره دوم هشت هزار شهید استان همدان با اثرگذاری مستقیم در زندگی مردم معنویت را در بین افراد جامعه گسترش دهد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی کنگره دوم شهدا، نوجوانان و جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشجویان هستند افزود: هزار و ۱۰۰ یادواره شهدای مدرسه ای توسط بسیج دانش آموزی تاکنون انجام شده است و نیز یادواره شهدای ورزشکار با ۸۰ درصد شرکت کنندگان نوجوان و جوان به صورت مطلوبی برگزار شد.

گفتنی است؛ کنگره هشت هزار شهید استان همدان نیمه اول امسال برگزار می شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید