خانه استانها تویسرکان برای تامین برق صنایع نیازمند پست فوق توزیع است

تویسرکان برای تامین برق صنایع نیازمند پست فوق توزیع است

مدیر توزیع برق تویسرکان گفت: این شهرستان برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی در حال توسعه نیازمند ایجاد پست فوق توزیع ۶۰ مگاواتی است.

توسط سرواژه

سرواژه-«رضا کریمپور» اظهار داشت: برای ایجاد پست فوق توزیع ۶۰ مگاواتی در تویسرکان باید پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت و راه اندازی پست فوق توزیع در اولویت های اقدامات قرار دارد تاکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و تامین برق از نیروگاه های خورشیدی حرکت کنند.

کریمپور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ کیلو وات نیروی خورشیدی نصب شده در شهرستان تویسرکان وجود دارد ادامه داد: بر اساس قانون طرح حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی، با دریافت تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهاردرصد می توانند به احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی برای خود اقدام کنند.

وی گفت: سهمیه شهرستان تویسرکان در بخش ساخت نیروگاه های خورشیدی خانگی، ۳۰۰ مورد است که ۲۹۷ مورد ثبت نامی در این بخش داشتیم اما با وجود معرفی ۱۴۲ مورد عقد قرارداد شده به بانک ها، هنوز تسهیلات لازم به این افراد اعطا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۴۲ قرارداد منعقد شده در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی خانگی در شهرستان تویسرکان، ۲۰ مورد مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد بهزیستی و ۹۲ مورد مربوط به بسیج سازندگی است.

مدیر توزیع برق شهرستان تویسرکان به برخورداری یک هزار و ۳۰۰ انشعاب کشاورزی در شهرستان تویسرکان افزود: تا کنون با ۲ میلیارد تومان اعتبار، ۸۰۰ مورد از این انشعاب ها به دستگاه کنتور هوشمند مجهز شده اند و تا آخر امسال شاهد نصب کنتور هوشمند در همه انشعاب های کشاورزی شهرستان هستیم.

وی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۰ طرح با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شرکت توزیع برق تویسرکان به بهره برداری رسید.

کریمپور یادآور شد: اصلاح و بهسازی ۲۰۰ دستگاه چراغ روشنایی معابر شهری و روستایی، نصب یک هزار و ۴۳۱ دستگاه کنتور هوشمند در روستاها و اصلاح و بهسازی هشت کیلومتر شبکه های توزیع و توسعه پنج کیلومتر شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف توزیع شهری و روستایی از مهمترین این طرح ها به شمار می روند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ توزیع برق شهرستان تویسرکان با میانگین ۴۶ صدم درصد، کمترین میزان خاموشی به ویژه در بخش خانگی را به خود اختصاص داد.

بر اساس آخرین گزارش ها هم اینک ۴۷ واحد صنعتی در سطح شهرستان تویسرکان وجود دارد که از این تعداد ۳۷ واحد فعال است./ایرنا

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید