خانه استانها برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان کمک به نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه ی امروز است

برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان کمک به نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه ی امروز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: صلابت و اقتدار مردم همدان در دوران دفاع مقدس وصف‌ناپذیر است و این استان الگویی آشکار از رشادت و دلاوری زنان و مردانی است که با ایثار و از جان گذشتگی به مقابله با متجاوزان رفتند تا امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند .

توسط سرواژه

به گزارش سرواژه به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، سیده مریم محمدی ظهر امروز با حضور در ستاد اجرایی کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان اظهار کرد: امروز به هر کوی و برزنی که قدم می گذاری نام شهیدی بر سر در کوچه‌های آن نقش بسته، همچنین بر روی دیوار و طاقچه خانه‌ها عکس شهید دیده می‌شود که در عنفوان جوانی، جان شیرین و مبارک خود را برای دفاع از کیان اسلامی فدا کردند.

وی عنوان کرد: چه شیر زنانی که فرزندانی در قامت انسان‌های دلیر، رشید و فداکار برای صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های الهی تربیت کردند تا گزندی به دین مبین اسلام نرسد و هم اینک مفتخر به داشتن چندین فرزند شهید هستند.

محمدی تصریح کرد: مردان بی ادعایی همچون شهیدان همدانی، چیت سازیان، شهبازی، حاجی‌بابایی، ستار ابراهیمی، سعید قهاری‌سعید معروف به کاک سعید، شهید حق‌گویان، ترک و دیگر شهدا که برگ زرینی بر افتخارات این استان و کشور افزودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز همانند نیروهای مسلح در مسیر شهادت گام برداشته چرا که حرکت در مسیر سرخ شهادت، جز جدایی ناپذیر فعالان در سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه حرفه خطیر و مقدس محیط بانی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان در این مجموعه همچون رزمندگان دفاع مقدس به واسطه عشق و علاقه به طبیعت به حراست از عرصه‌های طبیعی می‌پردازند.

محمدی افزود: محیط بانان برای پاسداری از حیات وحش جان خود را آماج تیر شکارچیان کرده تا بتوانند حیات وحش بی دفاع را از گزند این افراد مصون نگهدارند.ا بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست در کنار تکالیف سازمانی و محوله، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را والاترین وظیفه خود می داند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان یادآور شد: داده‌های آماری موید این است که طی  سالیان گذشته تاکنون ۱۵۰ محیط بان در راستای حراست از انفال شهید شدند و ۳۷۰ محیط بان با ساچمه در بدن در حال خدمت در مناطق حفاظت شده و ۶۰ محیط بان نیز جانباز هستند. این سازمان در مجموع بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ایثارگر را در خود جای داده که حدود ۳۰ درصد از کارکنان این نهاد حاکمیتی را شامل می شود.

وی بیان کرد: سازمان حفات محیط زیست در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا و ایثارگان در روزشمار هفته محیط زیست یک روز با نام ایثارگران در نظر گرفته که برای این روز نیز ویژه برنامه هایی هر ساله در بعد ملی و استانی برگزار می‌شود.

محمدی برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان را فرصتی برای شناساندن شهدای گرانقدر به نسل جدید جامعه دانست و گفت: شهدا هستند که می‌توانند به عنوان یک الگو مسیر سعادت را به گروه ها و اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان نشان دهند. برگزاری کنگره‌هایی برای این عزیزان، راهکاری برای نهادینه کردن ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و توجه به مقوله ایثار و جانبازی در مسیر حق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان اضافه کرد: با روایت بی کم و کاست رشادت و دلیری رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی در این کنگره و یادواره‌ها، جوانان در می یابند که ما هر آنچه داریم مدیون خون شهدا هستیم.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید