خانه استانهاهمدان برگزاری اولین جشنواره مد و لباس در همدان با حضور ویژندهای مطرح

برگزاری اولین جشنواره مد و لباس در همدان با حضور ویژندهای مطرح

همدان- سرواژه؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری اولین جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی در 7تا9 آذر ماه خبر داد.

توسط سرواژه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان مسعود ویژه روز سه شنبه 24 آبان 1401 در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجتمع شهید آوینی برنامه این اداره کل را تشریح کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در اعلام برنامه هفته کتاب با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد علاقه مندی و ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد از هشتمین دوره پوشش کتاب در عشایر و روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: همدان از معدود استانهایی بوده که تعداد بسیاری روستا را برای این طرح انتخاب کرده و با توجه به زمان اندک اسکان عشایر در همدان بیشتر روستاها مدنظر بوده اند. 
 به گزارش خبرنگار فرهنگی سرواژه؛
مسعود ویژه کار فرهنگی را از ضرروی ترین، با اهمیت ترین و زیربنایی ترین اقدامات مورد نیاز جوامع کنونی خواند و افزود: فرهنگ گام مهمی برای بیداری و اصلاح ابعاد مختلف جوامع است و بر این اساس  در تاریخ 7تا 9 آذر یک رویداد دیگر در زمینه مد و لباس در همدان خواهیم داشت، سعی کرده ایم  بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و ویژندهای معروف هم در زمینه تولید لباس ایرانی اسلامی کشور و استان در همدان حضور دارند.
لزوم نشاط اجتماعی
وی اذعان کرد:  با هماهنگی اداره ارشاد، امور صنفی،سازمان صمت و کارگزاران مدو لباس حدود 100 غرفه برای نمایشگاه مدولباس ایرانی و اسلامی بینی شده که ۲۰ درصد این غرفه‌ها از استان همدان است.
مدیرکل ارشاد همدان با اشاره به اینکه این رویداد برای اولین بار در همدان برگزار می‌شود؛ گفت: با توجه به جنبه های فرهنگی و تاثیرگذاری و رسانه‌ای طراحی ها برای عرضه محصولات با طراحی های معمول نمایشگاه ها متفاوت و شکیل تر است، طراحان لباس استان نیز حضور دارند و از آنجا که طراحان لباس همدان به لحاظ هنری ذیل مجموعه فرهنگی فرهنگ و ارشاد هستند کوشش ما بر این است به سمتی حرکت کنند که پوشاک طراحی تولیدی آنها به تولید انبوه و اقتصادی تری برسد.
تولید انبوه
 ویژه با ذکر این مهم که تنوع ها برای پوشش های اسلامی و ایرانی در همدان وجود ندارند، ادامه داد: تولیدکنندگان همدان ورود کمتری به تولید این نوع پوشش ها دارند اما با صحبت ها و جلسات کارگزار گروه های مدل لباس بنا بر این شد که از نظر قیمت نسبت به فروشگاه های کل کشور و تهران از تولیدکنندگانی که قیمت‌های مناسب‌تری برای عرضه پوشاک خود دارند دعوت شود، از طرفی از تولیدکنندگان پارچه که در صادرات فعالیت بیشتری دارند و کمتر در همدان در این زمینه حضور داشته اند نیز دعوت کنیم،  با این کار حتی می توان نمایندگانی از تولیدکنندگان داشته باشیم و تولید در استان مسلما قیمت ها را پایین می آورد.
جشنواره مد و لباس
نمایشگاه فقط برای دیدن و رفتن نیست،وقتی  تلاش ها به تولید انبوه برسد میتوانیم تولیدکنندگانی که بیشتر محصول آنها در تهران توزیع می‌شود را نیز به همدان بیاوریم.
وی یک اتفاق دیگر را طراحی بسته شادانه عنوان کرد که هدف از آن افزایش نشاط اجتماعی است و توضیح داد: ما باید شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که آنها شاد باشند، متاسفانه گاهی بدسلیقگی های فرهنگی باعث از بین رفتن نشاط اجتماعی می‌شود یکی از رویدادها در فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه‌های اخیر برگزاری کنسرت و جشنواره‌های مختلف بوده است.
جای خالی فرهنگ در مراسم ها
این مسئول اضافه کرد: ما در مراسم های مذهبی-ملی و خانوادگی محتوای فرهنگی نداریم بنابراین جشن های ما الگو گرفته شده از نمونه های فرهنگ غربی است با بسته‌های فرهنگی که فعالان این عرصه طراحی کرده اند و با استفاده از فضا و محیط های عمومی، ترکیب رنگها فضاهای نشاط آوری را می توانیم تولید کنیم تا برنامه های ملی ما بتواند بهره‌برداری خوبی هم داشته باشد. در این راه می‌توان جنگ های شاد هم داشته باشیم که در حال تدوین برنامه‌هایی برای آن هستید.
منتشرکننده: تحریریه- فرهنگی

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید