خانه ورزشی برانکو هشدار پایان فوتبال ایران را داده بود

برانکو هشدار پایان فوتبال ایران را داده بود

اظهارات خمس و مورایس، هشدار چند سال پیش ایوانکوویچ را در اذهان تداعی کرد.

توسط سرواژه

اظهارات خمس و مورایس، هشدار چند سال پیش ایوانکوویچ را در اذهان تداعی کرد.

سرواژه- شاید یکی از مشهورترین اظهارنظرهای به‌جامانده از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین پرسپولیس، جمله‌ای بود که کمی پیش از ترک ایران بر زبان مرد کروات جاری شد و در این سال‌ها خیلی زیاد به آن ارجاع داده شده است. برانکو یک‌بار گفته بود: «با ادامه این شرایط فوتبال ایران به‌زودی آماتور می‌شود.»

مبنای منطقی حرف برانکو، مشکلات سخت‌افزاری و روزافزون فوتبال ایران بود؛ اینکه باشگاه‌ها مشکل مالی دارند، دستمزد بازیکنان به‌موقع پرداخت نمی‌شود، زمین چمن مناسب در دسترس نیست، به تیم‌های پایه به اندازه کافی رسیدگی نمی‌شود و مسائلی از این دست.

حالا جالب است که ۲سرمربی خارجی مطرح شاغل در لیگ برتر یعنی ژوزه مورایس و پاکو خمس هم به نوعی همین مطلب را تکرار کرده‌اند.

سرمربی سپاهان در مصاحبه با یک رسانه پرتغالی گفته انتظار داشته شرایط ایران بهتر از این باشد و اینجا به شکل عجیبی به مسئله زمین بی‌توجهی می‌شود.

سرمربی تراکتور اما پا را فراتر گذاشته و در نشست خبری پیش از بازی با شمس آذر قزوین از تردیدهایش برای ادامه حضور در ایران سخن گفته است. خمس گفته: «با این شرایط ایران نمی‌تواند لیگ حرفه‌ای داشته باشد؛ بعضی اوقات فکر می‌کنم ارزش دارد اینجا کار کنم؟»

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید