خانه استانها با اربعین 1402؛ خدمت رسانی به  پنج هزار زائر طی یک هفته/همدان معین استان کردستان در اربعین شناخته شد

با اربعین 1402؛ خدمت رسانی به  پنج هزار زائر طی یک هفته/همدان معین استان کردستان در اربعین شناخته شد

رئیس ستاد اربعین استان همدان از خدمت رسانی به  پنج هزار زائر طی یک هفته جاری خبر داد.

توسط محبوبه حبیبی وفایی

به گزارش خبرنگار سرواژه- سید رضا موسوی، رئیس ستاد اربعین استان همدان در جلسه پیش از ظهر دوشنبه 30 مرداد1402از خدمت رسانی به  پنج هزار زائر طی یک هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در طی این هفت روز مردم به هرشکلی که می‌توانند پای کار آمدند، و کمک کرده اند.

رئیس ستاد اربعین استان همدان با تاکید بر اینکه سفره‌ی امام حسین جمع شدنی نیست و منتظر من و امثال من نمی ماند افزود: دوستان امام حسین کار را انجام میدهند؛ نه همت است نه قسمت فقط و فقط دعوت است، اگر دعوتمان کردند کارمان را به درستی انجام بدهیم. ما مورد امتحان حضرت زهرا واقع شدیم، همه باید دست به دست هم بدهیم.

سید رضا موسوی گفت: در ظاهر سه_چهار هزار نفر خدمات رسانی می کنند اما پشت پرده‌ نیز خانم‌هایی هستند که در خانه نشسته و نان میپزند، غذا درست میکنند، وسیله‌های پشتیبانی موکب‌ها را آماده میکنند، شاید کسی از آنها یاد نکند، اما باید دانست در همدان  یک تیم پنجاه_شصت هزار نفری درگیر این کار هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵۰موکب رفت و برگشت در استان همدان، پذیرای زائرین اباعبدالله حسین است تصریح کرد: به حمدالله ده ساله کار شروع شده، و هرسال دوام و پای وری بیشتری پیدا می کند، امروز افتخار این را داریم که همدان به عنوان یک مجموعه و استانی که به زائرین خدمت میکند در کشور مطرح هست.
موسوی با تاکید بر اینکه خدمات در استان به کار عام‌المنفعه در کربلا اولیت دارد، عنوان کرد: اگر ظرفیتی باقی ماند دستگاه‌های تصمیم گیرنده در مورد آن تصمیم می گیرند.
موسوی با اشاره به اینکه همدان در مسیر ۱۶ استان کشور قرار دارد عنوان کرد: این استان‌ها در ایام اربعین با عبور از همدان مهمان این شهر هستند و افتخار همدانی‌ها میزبانی از زائران امام حسین(ع) است.
دکتر اخوان نیز در پایان جلسه با اشاره به اینکه اصل ستاد اربعین خدمت رسانی هست به زائرینی که از استان همدان عبور می‌کنند خبرداد: امسال همدان معین استان کردستان شناخته شده و ما باید مرز باشماق را پوشش بدهیم.

طبق گفته مدیر حج و زیارت استان همدان-حمیدرضا واحدنژاد؛
گزارش آمار ثبت نام تا روز ۲۹ مرداد تا ساعت ۷ صبح، در کل کشور ۱۴۶۱۹۰۲ نفر، تعداد واریزکنندگان حق بیمه ۱۲۱۶۷۰۶ نفر، تعداد مرد ۷۶۳۴۵۷ نفر، تعداد خانم ۴۵۳۲۴۹ نفر، زیر هیجده سال ۲۰۳۴۱۸ نفر، استان همدان ۲۶۱۳۰ نفر، واریزکنندگان حق بیمه‌ی استان ۲۲۸۶۱ نفر اعلام شد.
انتخاب مرزها برای خروج در قسمت پیش ثبت نام‌ها مرز مهران ۷۹۷۴۳۶ نفر- خسروی ۶۰۱۸۰نفر- شلمچه ۲۳۷۳۴۲ نفر- چذابه۵۵۹۳۴۷ نفر -باشماق ۳۰۲۴ تمرچین ۱۰۹۴۰ نفر -هوایی ۴۸۳۴۳ نفر عنوان شد.

هزینه‌ی ثبت نام از طریق دفترهای زیارتی در سامانه گروه‌های یک تا پنج نفر ده هزارتومان، مثبت پنج نفر بیست هزارتومان برآورد شد.
خبرنگار: مهسا صالحی منتشرکننده: طیبه قاسمی

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید