خانه ویژه ها این چه شکل از دموکراسی و آزادیست؟

این چه شکل از دموکراسی و آزادیست؟

ماجرای تعارف کردن شکلات از طرف مرد سنندجی به رئیس جمهور و در نقطه مقابل آن بی توجهی یک زن هر دو رسانه ای می شود و هر کدام از طرفین، اسب مراد خویش می رانند در این ماجرا.

توسط سرواژه

این چه شکل از دموکراسی و آزادیست؟

ماجرای تعارف کردن شکلات از طرف مرد سنندجی به رئیس جمهور و در نقطه مقابل آن بی توجهی یک زن هر دو رسانه ای می شود و هر کدام از طرفین، اسب مراد خویش می رانند در این ماجرا.

یک روز بعد اما مغازه دار پشت دوربین می نشیند و عذرخواهی می کند!

به قلم سرواژه؛ این کاسب از رئیس‌جمهور نترسیده و رفتارش در استقبال از رئیس‌جمهور، تصمیم خودش بوده و مجبور به کاری نشده، اما چرا باید بترسد و  موضعش را عوض کند؟

این چه شکل از دموکراسی و آزادی است که امروز تمام کشور فریاد می زنند. هر دو طرف طرز تفکر مقابل با خود را بیشرف می نامند و جالب آن است هردو بی طرف ها را نیز بیشرف می گویند در یک حساب سرانگشتی تمام یک ملت متهمند به بیشرفی چون قرار است باصطلاح یک کشور اصلاح شود.

روزنامه نزدیک حکومت نوشته  مغازه‌دار تحت تهدید قرار گرفته، چون دیده که در همان مناطق کردنشین، تجزیه‌طلبان به خانه فرد طرفدار نظام کوکتل مولوتف انداخته‌اند، خانه را در حالی که زن و بچه در آن است، آتش زده‌اند و… طبیعی است که او بترسد و تن به خواسته آنان بدهد.

از یک سو هم رسانه های آنسو مانور می دهند که کسی رییس جمهور را تحویل نگرفته همان یک نفر هم تحویل گرفتنش را پس گرفته، در نتیجه تمام ملت همسوی آنها می اندیشند.

سخت است در کشوری زندگی کنی  که هیچ امنیتی برای گذران روزمره ات نداشته باشی، در هر صورتی و با هر جناحی باشی و نباشی متهم باشی و انگ خورده،

شاید لازم است بدانید در این کشور مردمی زندگی می کنند که موافق سیاست های حکومت نیستند اما طرفدار خارج نشینان بی دغدغه هوچی هم نیستند.

بهتر است بدانید عده ای هستند که عزای عمومی برای شاهچراغ و آنقدر شور و شادی پیش از برد برای یک تیم بحران زده را تناقض می بینند.

همانطور که همزمانی عزای عمومی بقول خودشان برای جوانان پرپر کف خیابان و رقص و شادی با پرچم های بیگانه در همان خیابان را متناقض می بینند.

شما نه شبیه کسانی هستید که سعی در اصلاح یک کشور و دل بدست آوردن مردمش دارند، نه شبیه انقلابیون از خود گذشته ای که سرنوشت نسلهای بعد برایشان مهم است.

حکومت موفقی نیستید چون مردم کشور زیر بار فقر روز بروز خم تر می شوند و نمیبینید.

از آن سو انقلابیون خوبی هم نیستید چون دغدغه روسری نداشتن برایتان از مردن از فقر و نداری، از بین رفتن تاریخ و تمدن این سرزمین مهم تر است.

شما دیکتاتورهایی هستید که فعلا حکومتی در دستتان نیست.

این چه شکل از دموکراسی و آزادیست؟

خوب است متوجه باشید در این سرزمین اکثر آدمها نه با شما هستند و نه با آنها. کاش کسی به شما می گفت مردم یک سرزمین را شاید بتوانید با ترساندن، انگ زدن، بیشرف خطاب کردن لال کنید اما هرگز نمی توانید فهمیدن را از آن بگیرید.

می فهمند اگر یکی از شما آدم معروف ها وسط خیابان بودید و حتی فدا می شدید کار تمام بود اما به نظرتان خون شما رنگین تر است، جوانان باید بمیرند و شما وارث انقلاب باشید.

آنها می فهمند؛ دروغ های شما را، خودفروختگی شمارا، قربان صدقه رفتن های منفعتی تان را.

تلخ است اما بدانید اکثر این مردم بیطرفند چون مهره های بازیتان، دودوتا کردن هایتان، نیستند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید