خانه ورزشی امیررضا معصومی پسری که نشان از پدر دارد

امیررضا معصومی پسری که نشان از پدر دارد

امیررضا معصومی قهرمان کشتی آزاد 2022 امیدهای جهان شد

توسط طیبه قاسمی

امیررضا معصومی کشتی گیر وزن 125 کیلوگرم آزاد کشورمان حریف گرجستانی خود را شکست داد و قهرمان جهان شد.

بیوگرافی امیررضا معصومی

امیررضا معصومی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۸۳ است و از هشت‌سالگی پا به عرصه کشتی آزاد گذاشته است و قد امیررضا معصومی ۱۹۵ سانتی متر می باشد و وزنش ۱25 کیلوگرم است.

هم‌اکنون توانسته فینالیست مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی کشور شود پدرش قبلاً گفته بود امیدوارم پسرم به‌جای من بتواند صاحب مدال طلای المپیک شود و در این راه با تمام توانم از او حمایت می‌کنم.

فردین معصومی اهل شهرستان ماسال و کاپیتان سابق تیم ملی کشتی ایران است که در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۰۶ گوانگ‌ژو چین به نایب‌قهرمانی و در ۲۰۰۹ هرنینگ به مقام سوم دستهٔ ۱۲۰ کیلو رسیده است. فردین معصومی همچنین صاحب چهار مدال طلای قهرمانی آسیا و یک نقره و یک برنز بازی‌های آسیایی شده است.

امیررضا معصومی

حالا پسرش امیررضا معصومی با اندامی ورزیده، قامت بلند و جسارت بالا تمامی فاکتورهای یک کشتی گیر توانا را داشت،امیررضا معصومی سال گذشته و در جریان رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در بوداپست مجارستان ، با نمایشی مقتدرانه که تحسین بسیاری از کارشناسان را به دنبال داشت ، بر سکوی نخست جهان ایستاد.

امیررضا با پیگیری و دلسوزی های پدر که خود نیز از قهرمانان شاخص کشتی ایران و جهان بوده است ، قطعا می تواند به شرط برطرف کردن برخی نواقص فنی ، کسب تجربه بیشتر و دوری از حواشی ، سال ها برای کشتی ایران در سنگین وزن افتخارآفرینی کند.

 حالا در سال 2022 امیررضا معصومی ثابت کرد پسر کو ندارد نشان از پسر و در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد امیدهای جهان در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

معصومی در نیمه نهایی هم علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه 6 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف سولومون ماناشویلی قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان رفت و با نتیجه 13 بر 2 برابر این کشتی گیر به پیروزی رسید و قهرمان شد.

امیررضا معصومی

فردین معصومی در مصاحبه ای گفت: خیلی خوشحالم که امروز امیررضا توانست معادلات را به هم بزند و مدال طلای جهان را بگیرد، برخلاف آنچه در دنیا می گویند ورزشکار خوب از آب در نمی آید. امیدوارم بعد از این هم خدا کمک کند و مدال های بیشتری باشد. ما همه چیز را برای او فراهم کرده ایم. من خیلی با او صحبت کردم، هدف او و هدف ما این است که امیررضا مدال المپیکی را که از دست دادم، کسب کند.

امیررضا معصومی که از سن پایین کشتی را شروع کرده بود همیشه عنوان کرده بوده که تا زمانی که مدال بزرگسالان نگیرد کارش ناتمام است، او 10 مدال جوانان و نو جوانان داشته که ارزشمند است اما یک برنز المپیک به همه مدال هایی که در سطح دنیا توزیع می شود، می ارزد.

کسب مدال طلا توسط امیررضا معصومی در کشتی آزاد قهرمانی امید های جهان

شاید شروع راهی برای این کشتی گیر باشد تا به زودی او را در سکوهای قهرمانی در المپیک ببینم، انگیزه بالا، فیزیک مناسب، پشتکار و حمایت و آموزش پدرش که دستی بر آتش داشته همه و همه راه را برای شروع پرقدرت امیررضا معصومی آماده کرده است.

فردین معصومی، دارنده مدال برنز کشتی جهان در خصوص عملکرد تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی گفت:

خوب بود ولی بهتر هم می‌توانست باشد. در 10 وزن 7 مدال گرفتیم، محمدحسین محمدیان هم می‌توانست روی سکو باشد ولی فکر می‌کنم بعد از آن مشکلی که برایش پیش آمد و 4 سال از مسابقه دورش کرد، به خودباوری نرسیده که خودش را در میدان بزرگ پیدا کند.  محمدیان لیاقت دارد که هم صاحب دوبنده تیم ملی و هم مدال جهانی شود.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید