خانه استانهاخوزستان استاندار خوزستان در گفتگو با الاهواز؛ مردم خوزستان نقش اساسی در تامین امنیت دارند

استاندار خوزستان در گفتگو با الاهواز؛ مردم خوزستان نقش اساسی در تامین امنیت دارند

حسینی محراب با اشاره به نقش مردم در امنیت استان اظهار داشت: مردم خوزستان نقش اساسی در تامین امنیت دارند و آنچه که مهم است جامعه ما به دلیل سنت های ارزشی جامعه ای پویا و زنده است.

توسط سرواژه

به گزارش سرواژه به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان با حضور در برنامه مسأ الاهواز شبکه جهانی الاهواز ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت سراسر نور خاتم النبیین (ص) اظهار داشت: در جنگ هشت ساله تحمیلی مردم خوزستان سرآمد همه رزمندگان، رشادت هایی را ایجاد کردند که نتیجه آن کشوری امن، مطمئن، مقتدر و دارای پیشرفت های عظیم در عرصه های مختلف علمی و نظامی است.

وی با اشاره به درخشش دانشمندان خوزستانی در عرصه های جهانی بیان داشت: ایران اسلامی امروز در دنیا با کشورهای جهان اول رقابت می کند و دانشمندان جوان ما در همه رده ها می درخشند؛ همانطور که این سرزمین زرخیز است، فرزندانش نیز سرآمد هستند.

حسینی محراب خوزستان را کربلای ایران و دروازه تشیع دانست و عنوان داشت: حضور رزمندگان از جای جای کشور و تمرکز عملیات های رژیم بعثی در خوزستان بود و طبیعتاً بسیاری از عزیزان ما در این جنگ به شهادت رسیدند و خوزستان ٢٣ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت از جوانان سرآمد آن روزهاست که مقام معظم رهبری درخصوص این شهید والامقام بیاناتی داشتند و امروز یادمان ایشان جایگاه امن عاشقان شهادت و جوانان است.

حسینی محراب افزود: طبیعتاً جنگ خرابی و کشتار به بار می آورد و آن هم جنگی که همه کشورهای جهان در کنار رژیمی قرار گرفته بودند تا نظام اسلامی را ساقط کنند با فراخوانی که امام خمینی (ره) صادر کردند، دشمن تمام امکانات پیشرفته روز را به میدان آورد تا بتوانند در مقابل جوانان ایرانی به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: ٣۴ کشور را به صورت علنی دیدیم که در جنگ با ایران حضور داشتند و به لطف خداوند متعال در مقابل همه این کشورها ایستادیم و عراق به عنوان کشور متجاوز اعلام شد و خسارت هایی که باید به ایران بپردازد نیز مشخص شد.

استاندار خوزستان ابراز داشت: در گذشته استعمار انگلیسی در هر مرزی که می‌خواست بخشی از کشورمان را جدا می کرد تا به اهداف شوم خود برسد و تنها در جنگ هشت ساله بود که با افتخار وجبی از خاک کشور را از دست ندادیم.

حسینی محراب گفت: مهمترین دفاع در مقابل نیروهای دشمن را مرزنشینان داشتند؛ بنابراین دشمن خشم خود را نسبت به تمامی شهرهای مرزی خوزستان روا داشت و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان را با خاک یکسان کرد اما قدرت عشیره ای که در خوزستان وجود داشت؛ بسیج مردمی را شکل داد و آن قدرتی که یکبار در جنگ جهانی اول مقابل انگلیس ایستاد بار دیگر به وقوع پیوست و این بار با مرجعیت دینی صحنه جنگ را به پیروزی بدل کردند.

وی خوزستان را سرزمین فرصت ها دانست، اظهار داشت: خوزستان همه زمینه ها را برای پیشرفت دارد؛ پرآب ترین رودخانه های کشور در خوزستان است و با توجه به بارندگی های اخیر تمامی سدهای استان بالای ٩٧ درصد ظرفیتشان تکمیل شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: غیر از حوزه کرخه که بارندگی های خوبی نداشت در همه مناطق دیگر مشکلی برای آب نداریم و باتوجه به میزان بارندگی امسال ظرفیت سدها بسیار خوب است.

حسینی محراب با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، شیلات، نخیلات و داروهای گیاهی در استان عنوان داشت: ١ و نیم میلیون هکتار از زمین های استان زیر کشت است. خوزستان این افتخار را داشت که با خرید ١ میلیون و ٨٠٠ هزار تن گندم رتبه نخست را در کشور کسب کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکثر کالاهای استراتژی کشور از بندر امام وارد می شود به همین جهت این بندر برای استان و کشور اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به تولید نیشکر در استان افزود: در کشت نیشکر مقام نخست کشور را داریم و با حدود ٨ مجتمع نیشکری قریب به ٧٠٠ هزار تن نیشکر را تولید می شود و همچنین در سایر زنجیره های وابسته و مشتقات آن نیز تولیدات بسیار خوبی را داریم.

وی با تاکید بر ایجاد صنایع پایین دست در استان تصریح کرد: در استان نباید خام فروشی وجود داشته باشد؛ صنایع استان باید از فروش مواد اولیه بپرهیزند این منابع باید فرآوری شود و مشتقات دیگری را از آن به وجود آوریم تا از فروش آن به درآمد و اشتغال برسیم.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: غربی ها می خواهند محصول اول را ببرند. در مقابل آن ها باید جهاد علمی داشته باشیم و با فعالیت ویژه دانشمندان جوانمان بتوانیم ثروت و اشتغال را برای کشور به ارمغان آوریم .

حسینی محراب با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس با همکاری بخش های دولتی و خصوصی پروژه ها فعال می شوند، افزود: در شهریورماه امسال بیش از ٢ هزار افتتاح و بهره برداری داشتیم به دستور رییس جمهور بنا شد تا ٩ درصد از ارزش افزوده تحت عنوان حق آلایندگی به خوزستان اختصاص داده شود، این رقم میان شهرها و روستاهای استان تقسیم شد و با استفاده از آن سراسر استان به کارگاه عمرانی تبدیل شد.

وی ابراز داشت: حدود ٨٠٠ کلاس توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ساخته شد.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح زراعت چوب در استان گفت: حدود ٣٠٠ هزار هکتار زمین که کانون ریزگرد بودند را برای کاشت درخت اختصاص دادیم؛ براساس برآوردهایی که داشتیم کشت چوب در خوزستان درآمدش برای کشاورزان بیشتر از کشت زعفران است، بنابراین می خواهیم دانش آموختگان کشاورزی و کارشناسان دانشگاهی به این حوزه ورود کنند؛ اگر این کار صورت گیرد، دمای هوای استان نیز کاهش می یابد بنابراین همه نخبگان عشایر باید به میدان بیایند تا این جریان در استان شکل گیرد و به این وسیله وضعیت اشتغال و صنایع را بهبود خواهیم بخشید.

حسینی محراب با اشاره به نقش مردم در امنیت استان اظهار داشت: مردم خوزستان نقش اساسی در تامین امنیت دارند و آنچه که مهم است جامعه ما به دلیل سنت های ارزشی جامعه ای پویا و زنده است.

وی بیان داشت: ١ و نیم میلیون از جمعیت دنیا در اربعین حسینی برای زیارت عتبات عالیات در خوزستان حضور یافتند و این نشان می دهد که مردم ما صحنه گردان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: ورزشکاران ما در عرصه های جهانی خوش درخشیدند و از تیم ٨ نفره کشتی ۶ نفر خوزستانی است این نشان از پویایی و تحرک جامعه خوزستان دارد امروز دختران و پسران ما در لیگ های قهرمانی حاضرند و با نقش آفرینی و مدال های رنگارنگ خود استان را سرافراز می کنند.

استاندار خوزستان، شبکه جهانی الاهواز را فرصتی خاص در سطح منطقه دانست و افزود: این شبکه مخاطبان بسیار زیادی را در سطح دنیا به خود اختصاص داده است و نشان داد که اثرگذاری خاص خود را دارد.

حسینی محراب تصریح کرد: برخی شبکه ها از تکنیک های شیطانی برای جذب مخاطب استفاده می کنند. اما شبکه جهانی الاهواز در تولید برنامه های دینی و پرداختن به مسائل مکتب اسلام و … ورود جدی داشته است.

وی در پایان گفت: مردم خوزستان، منطقه و عشایر عراق در صحبت های خود به این شبکه اشاره می کنند. از همه دست اندرکاران این شبکه مردمی سپاسگزارم و امیدواریم این معارف غنی مکتب شیعه در اختیار جهان قرارگیرد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید