خانه استانها ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار همدان برگزار شد

ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار همدان برگزار شد

استاندار همدان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز 16مرداد402 در محل استاندار برگزار شد به بررسی و رسیدگی قیمت آردونان، گوشت مرغ و گوشت قرمز پرداخت.

توسط سرواژه

به گزارش مهسا صالحی خبرنگار سرواژه؛ استاندار همدان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که صبح امروز 16مرداد402 در محل استاندار برگزار شد به بررسی و رسیدگی قیمت آردونان، گوشت مرغ و گوشت قرمز پرداخته و اظهار کرد: گزارش‌های امیدوار کننده و خوبی در دست است که نشان می دهد تولید استان در حال افزایش است.

درباره میزان جوجه‌ریزی‌ها تا کنون بیش از دو میلیون قطعه انجام شده، البته با توجه به سهمیه بندی وزارت جهاد باید بیش از سه میلیون قطعه انجام می‌شد که انشاالله تا پایان ماه به این عدد و حتی بیشتر هم خواهیم رسید.

وی در مورد میزان تولید کشور نیز گفت: اگر بخواهیم در نقطه تعادل قرار بگیریم بین ۱۲۵ تا ۱۴۵ میلیون قطعه باید جوجه ریزی شود در هر قطعه که جهاد کشاورزی هدف گذاری کرده ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی شود که از این میزان حدود ۳ میلیون قطعه سهم استان ماست و تا پانزدهم مرداد جوجه ریزی بیش از ۲ میلیون قطعه نشان می‌دهد رشد خوبی داشته‌ایم.

قاسمی فرزاد اشاره کرد: با توجه به تصمیمی که گرفته شده برای تامین گوشت قرمز برنامه ریزی ها براین اساس است تا عشایر ما که تولید کنندگان کم ادعا و پرتلاشی هستند دام‌هایشان را مستقیماً به میدان اختصاصی که برای عرضه دام عشایر ایجاد شده بیاورند و کمی زیر قیمت عرضه بفروشد نقداً هم در همان جا به آنها پرداخت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع خریداران بعد از خرید، دام را به کشتارگاه برده و از آنجا پس از ذبح به مغازه‌ها برای عرضه می‌برندبه این شکل خروج دام کنترل بیشتری داریم و تمام کنترل‌های لازم صورت می پذیرد.

اما برای تهیه و تولید گوشت مرغ؛ میزان تولید بایستی به نحوی باشد که تولید کننده و مصرف کننده هر دو منفعت داشته باشند هیچ کدام متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: در این جلسه تصمیم بر آن شد که از جلسه بعد گزارشی از قیمت کالاهای اساسی با رویکرد اینکه قیمت ثابت بوده یا نسبت به هفته قبل یا ماه قبل افزایش و کاهش داشته ارائه شود تا مقایسه‌ها صورت گرفته و کنترل بیشتری انجام شود.

در خصوص کنترل اقلام و کالاها قرار شد که گشت‌های ما مشترکاً از مجموعه‌های جهاد کشاورزی، مجموعه صمت، پلیس اقتصادی، تعزیرات و مجموعه‌های دفتر اقتصادی استان و شهرستان‌ها و از مجموعه فرمانداری، گشت‌هایی مشترک برپا شود که کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و کیفیت مواد غذایی و خوراکی عرضه شده کیفیت سنجی لازم را داشته باشند.
استاندارهمدان در بحث آردونان یادآورشد: خوشبختانه نزولات آسمانی سال گذشته مناسب بوده و خرید گندم نیز انجام شده، در همین ابتدای سال میزان خرید گندم بیش از ۳۶۰ هزار تن است که بیش از ۱۶ درصد است و امیدواریم این رقم تا پایان فصل افزایش پیدا کند. آنچه که برآورد شده به حدود ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید. اقلامی که خریداری می‌شود در سیلو های استان و خارج از استان منتقل شده تا تبادل گندم استان و گندم مرغوب‌تر انجام شودتا در فاصله زمانی مختلف گندم مرغوب تر را به ما بدهند.

قاسمی فرزاد با اعلام این خبر که ۴۶ هزار تن گندم وارد شده و تصمیم برآن است به شکل متوازن به شرکت‌های تولیدی آرد توزیع شود، عنوان کرد: کیفیت آرد باید همگنی داشته باشد‌.

در خصوص ساعت کار نانوایی‌ها و کنترل نظارت بر کیفیت نان و قیمت آن هم تاکید شد؛ گشت های مشترکی با کمک اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف کنترل و نظارت داشته باشند. همچنین گشت‌های مشترک حتی با وجود خود اتحادیه و اتاق اصناف استفاده شود و نهایتاً مراقب شود که خدای نکرده آسیبی از لحاظ روحی به عزیزان واحدهای صنفی و تولید کننده نیز وارد نشود.

 

منتشر کننده: طیبه قاسمی

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید