خانه اجتماعی امام جمعه قم: امر به معروف و نهی از منکر را مانند احیا در طبابت ببینید

امام جمعه قم: امر به معروف و نهی از منکر را مانند احیا در طبابت ببینید

امام جمعه قم گفت: همان‌طور که در ورزش به هر بهانه‌ای کالاهایی را تبلیغ می کنند ما هم در تمام تابلوهای تبلیغاتی شرط کنیم که باید از یک حدیث و یا حکم شرعی و یا سخن بزرگان دینی که مرتبط باشد استفاده شود.اگر نگاه ما در مساله امر به معروف و نهی از منکر مانند نگاه یک طبیب باشد که می‌خواهد مخاطب خود را احیا کند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

توسط سرواژه

آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست قرارگاه ۱۹ دی اظهار داشت: نوع نگاه ما به کارهایی که انجام می‌دهیم مهم است و اگر نگاه ما در مساله امر به معروف و نهی از منکر مانند نگاه یک طبیب باشد که می‌خواهد مخاطب خود را احیا کند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

به گزارش سرویس اجتماعی سرواژه به نقل از انتخاب؛ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه بنابر آیه‌های قرآن احیای یک نفر مانند این است که همه مردم را احیا کرده باشیم گفت: یک طبیب متناسب با رفتار مریض با او برخورد نمی کند بلکه حتی اگر مریض پرخاش هم کند او به وظیفه احیا کردن مریض عمل می کند بنابراین کار ما در قرارگاه ۱۹ دی باید همین‌طور باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در تبلیغات خود در کارهایی که می‌کنیم ضعیف هستیم گفت: کارهای زیادی انجام دادیم و باید متناسب با کاری که انجام دادیم نیز تبلیغ کنیم زیرا خود این تبلیغ علاوه بر گزارش دهی به مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

ی با بیان اینکه کارهایمان متناسب با زمان باشد گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کار نو انجام دهیم، نیروهای خود را تجمیع و هماهنگ و با برنامه‌ریزی کار کنیم، حتی شیطان هم برای اینکه کارش به نتیجه برسد با برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو می‌رود و ما هم باید مقابل شیطان برنامه داشته باشیم.

 

سعیدی با بیان اینکه در امر و نهی نباید عصبانی شویم زیرا در عصبانیت‌ها کار خراب می‌شود و دشمن نیز به دنبال همین چیزها است گفت: باید از برخی افراد به خاطر لحن و روحیه‌ای که دارند درخواست کنیم که امر به معروف و نهی از منکر نکنند.

سعیدی با بیان اینکه اگر جایی حرفی می زنیم با اطلاع حرف بزنیم افزود: در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر از جمله‌های دینی و شرعی استفاده شود و همان‌طور که در ورزش به هر بهانه‌ای کالاهایی را تبلیغ می کنند ما هم در تمام تابلوهای تبلیغاتی شرط کنیم که باید از یک حدیث و یا حکم شرعی و یا سخن بزرگان دینی که مرتبط باشد استفاده شود.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید