خانه اجتماعی تصاویری از حادثه برخورد دو قطار متروی کرج – تهران

تصاویری از حادثه برخورد دو قطار متروی کرج – تهران

صبح امروز دو دستگاه قطار مترو در منطقه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند که علت حادثه همچنان مشخص نیست.

توسط سرواژه

سرواژه- گروه اجتماعی؛ صبح امروز مترو خط کرج تهران از ریل خارج شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

به گفته آزادی قائم‌ مقام بهره برداری متروی تهران، ساعت ۷:۰۵ صبح امروز ۲ خط قطار در ایستگاه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند اما علت حادثه هنوز مشخص نیست و تیم‌های فنی هم‌اکنون در حال بررسی حادثه و عوامل امدادی نیز در حال جداسازی واگن‌ها هستند.

به نقل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالدی سخنگوی اورژانس کشور درخصوص این حادثه گفت: ٢٢ نفر از مسافرین مترو آسیب دیده‌اند که یکی از آنها بدحال است. ۱۵ آمبولانس نیز در محل مستقر هستند و اورژانس هوایی در حالت آماده باش است.

تعطیلی متروی کرج-تهران

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

حادثه مترو چیتگر بدون آتش سوزی بود
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساعت ۰۷:۰۸ صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و سه ایستگاه به محل اعزام شدند. علت این حادثه توسط کارشناسان مترو اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک نفر مصدومیت شدیدتری داشت که به مراکز درمانی اعزام شد. خوشبختانه این حادثه شعله وری نداشت و تحت کنترل است.

در محدوده وردآورد تا تهران در هر دو مسیر رفت و برگشت حرکت قطار نداریم

آزادی قائم مقام عملیات شرکت متروی تهران: در حال حاضر حرکت قطار مترو از محدوده گلهشر تا وردآورد انجام می‌شود و بقیه مسیر مسافران توسط اتوبوس منتقل می‌شوند. علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارش اولیه آماده نشده است. مرحله به مرحله در حال آزاد سازی واگن‌ها هستیم و تا یک ساعت آینده می‌توانیم بگوییم مترو چه زمانی کار عادی خود را از سر می‌گیرد.

خط ۵ مترو تا ظهر امروز به حالت عادی بر می‌گردد

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در اثر برخورد دو قطار در خط ۵ متروی تهران و حومه، سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار بلافاصله در محل حادثه حاضر شد و از نزدیک در جریان حادثه قرار گرفته و دستور رسیدگی به حال مصدومان و بررسی علت حادثه و بازگشایی سریع خط ۵ مترو را صادر کرد.

در حال حاضر مصدومان این حادثه مورد مداوا قرار گرفته‌اند و مسافرگیری در خط ۵ مترو از سمت ایستگاه صادقیه تا وردآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه وردآورد تا تهران، متوقف شده است.

هم‌چنین به منظور رفاه حال شهروندان، شرکت واحد اتوبوسرانی نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین برای انتقال مسافران از ایستگاه وردآورد تا ایستگاه تهران (صادقیه) و بالعکس در نظرگرفته و خدمت‌رسانی در حال انجام است.

گفتنی است با تلاش‌های کارشناسان فنی، این خط تا ظهر امروز به حالت عادی برخواهد گشت.

آخرین خبر از وضعیت خط ۵ متروی تهران

کامران آزادی سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: کارشناسان و تکنسین‌های فنی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه دو واگن و یک لکوموتیو از قطار حادثه دیده را جدا و در حال خارج کردن از مسیر هستند.

نیرو‌ها اکنون در حال جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر هستند.

ریل و سوزنی که خروجی ایستگاه چیتگر است نیز درست شده و اکنون در حال هماهنگی برای آزاد سازی شش واگن و یک لکوموتیو از آن سمت خط هستیم. الان مسئله باقی مانده جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر است تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت خط به حالت عادی بازگردانیم.

مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد+ فیلم

مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد+ فیلم

تا غروب امروز خط ۵ مترو شروع به کار می‌کند

آزادی قائم مقام شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: تا کنون ۱۲ واگن آزاد شده و ۴ واگن باقی مانده است. تکنسین‌ها جک‌های عمودی و افقی برای جدا سازی ۴ واگن باقی مانده نصب کرده اند.

وی گفت: در هر مرحله از کار به مشکلاتی برخورد می‌کنیم که باید برطرف شود. امیدواریم تا غروب خط ۵ شروع به کار کند.

توضیحات سخنگوی اورژانس درباره مصدومان حادثه قطار مترو؛ خانواده‌ها نگران نباشند

خالدی گفت: در حادثه امروز ضربه به سر، باعث مصدومیت آقای ۵۲ ساله شد. تا ۲۴ ساعت آینده وضعیت مصدوم مشخص می شود.

وی گفت: خانواده‌ها نگران نباشند افرادی که به بیمارستان‌ها منتقل شند جراحت سطحی در قفسه سینه و کتف داشتند و ان شاالله تا ظهر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد+ فیلم

مترو کرج ـ تهران از ریل خارج شد+ فیلم

عذرخواهی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از مسافران

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم.اورهال و یکپارچه سازی هر چه سریعتر مراکز فرمان در اولیت کاری من قرار دارد.

وی گفت: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد. انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران: همه ادعا‌ها درخصوص سانحه امروز مترو تا الان گمانه زنی است

زاکانی شهردار تهران گفت: همه ادعاها برای علت حادثه صبح امروز خط ۵ مترو تا الان گمانه زنی است. دلیل واضح و نتیجه قطعی فعلا وجود ندارد. علل این گونه سوانح پیچیده است.

وی گفت: نتیجه در کمیسیون سوانح در حضور متخصصین و با بررسی داده های قبل و بعد حادثه مشخص خواهد شد. فقر و عقب افتادگی در تجهیزات و نیاز به اورهال داریم که باید بتوانیم آن را جبران کنیم. همه مصدومین بدون محدودیت بیمه هستند.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید