خانه ورزشیفوتبال چالش بزرگ کی‌ روش برای جانشینی سردار آزمون در جام جهانی2022

چالش بزرگ کی‌ روش برای جانشینی سردار آزمون در جام جهانی2022

غیبت احتمالی سردار آزمون در جام جهانی2022

توسط طیبه قاسمی

غیبت احتمالی سردار آزمون در جام جهانی2022

غیبت احتمالی سردار آزمون در جام جهانی باعث شده نام گزینه‌های مختلفی برای جانشینی او مطرح شود.

 

سپهر ستاری: مصدومیت سردار آزمون در جریان دیدار بایر لورکوزن و پورتو شوک بزرگی به تیم ملی ایران بود و حالا کارلوس کی‌روش در فاصله کمتر از دو ماه تا جام جهانی باید به فکر گزینه‌های جانشین برای ستاره ایرانی خود باشد. آزمون در دوره قبلی حضور کارلوس کی‌روش یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش بود و سرمربی پرتغالی حتی وقتی سردار از تیم ملی خداحافظی کرد هم حامی او بود. با این اوصاف کی‌روش کار سختی برای پیدا کردن جانشین برای سردار دارد و این مسئله یکی از چالش‌های او در روزهای آینده خواهد بود.

سردار آزمون

غیبت احتمالی سردار آزمون در جام جهانی 2022

البته غیبت سردار آزمون در جام جهانی هنوز قطعی نیست. دوره نقاهت او که از ناحیه ماهیچه دوقلوی پا دچار آسیب‌دیدگی شده بین ۶ تا ۸ مصدوم خواهد بود و شماره ۲۰ تیم ملی اواخر آبان‌ماه می‌تواند به میدان برود. با این وجود سردار با توجه به دوری نسبتا طولانی‌مدت بعید است آمادگی صد درصد برای بازی در تورنمنت مهمی چون جام جهانی را داشته باشد و حداقل می‌توان گفت او بازی اول تیم ملی مقابل انگلیس را از دست خواهد داد.

در این بین اضافه شدن تعداد بازیکنان حاضر در لیست تیم‌های ملی از ۲۳ به ۲۶ نفر شانس سردار را برای حضور در تیم ملی بالا می‌برد و شاید کی‌روش تصمیم بگیرد مهاجم محبوبش را به قطر ببرد و در صورت آمادگی از او استفاده کند. سرمربی پرتغالی در جام جهانی ۲۰۱۸ هم چنین تصمیمی را برای اشکان دژاگه گرفت. کی‌روش با وجود مصدومیت دژاگه در آستانه جام جهانی را با خود به روسیه برد ولی شرایط هافبک تیم ملی طوری نبود که به میدان برود.

پیش از مصدومیت سردار صحبت از این بود که کی‌روش تصمیم دارد از بین او و مهدی طارمی از یک نفر در ترکیب تیم ملی استفاده کند و با توجه به این اتفاق حالا طارمی شانس اول حضور در نوک خط حمله تیم ملی است و ابهامی از این بابت وجود ندارد. کریم انصاری‌فرد هم دیگر مهاجم حاضر در فهرست خواهد بود و کی‌روش احتمالا یک گزینه سوم هم در لیستش قرار دهد. اگر الهیار صیادمنش دچار مصدومیت نمی‌شد احتمالا سرمربی پرتغالی او را با خود به قطر می‌برد اما مهاجم جوان هال‌سیتی هم شانس زیادی برای حضور در تیم ملی ندارد و کی‌روش باید از بین دیگر نفرات مهاجم خود را پیدا کند.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید