خانه استانها هیچ گونه قطعی برق در مراکز جمعیتی نداریم/حوادث برق در کوتاه ترین زمان رفع می شود

هیچ گونه قطعی برق در مراکز جمعیتی نداریم/حوادث برق در کوتاه ترین زمان رفع می شود

تور رسانه ای شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور جمعی از خبرنگاران و با هدف بازدید اصحاب رسانه از روند اجرائی پروژه های برق رسانی برگزار شد.

توسط سرواژه

تور رسانه ای شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور جمعی از خبرنگاران و با هدف بازدید اصحاب رسانه از روند اجرائی پروژه های برق رسانی برگزار شد.

برنامه از موزه برق شروع شد و با توضیحات مدیر عامل محترم؛ خبرنگاران در جریان خدمات شرکت توزیع نیروی برق و زیرمجموعه های آن از جمله  (امور یک ودو) قرار گرفته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

پس از آن خبرنگاران از اصلاح و بهینه سازی شبکه و تاسیسات و توزیع برق یکی از روستاهای همدان به نام ایوک بازدید به عمل آورده و در ادامه روندکار اکیپ های عملیاتی و پشتیبانی را از نزدیک مشاهده کردند.

بازدید از مرکز کنترل شبکه توزیع برق استان همدان و آشنایی با وظایف امور دیسپاچینگ و فوریت های برق در پاسخگویی به مردم و راهبری شبکه توزیع برق ، به عنوان دومین اقدامی است که برای این برنامه پیش بینی و اجرایی گردید.

بازدید از مزرعه خورشیدی همدان به عنوان سومین برنامه تور رسانه ای  به اجرا درآمد.

این تور رسانه ای به مناسبت هفته مدیریت مصرف  برگزار شده و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان صحبت های خود را با برنامه‌های گذر از پیک بار تابستان 1402 شروع کرده و  با اشاره به اینکه ماموریت ما در شرکت توزیع نیروی برق استان، توزیع برق مطمئن و پایدار است گفت: اهتمام وزارت نیرو در بخش صنعت برق، تداوم تامین برق در مراکز جمعیتی در شهرها و روستاها است تا به صورت کامل صورت پذیرد که خوشبختانه در سال گذشته و تاکنون این ماموریت به بهترین حالت انجام شد و همه شهر‌ها و روستاهای استان بدون مشکلی از نعمت برق بهره‌مند شدند.

علی سهرابی‌بیدار خاطر نشان کرد: امسال از سوی وزارت نیرو 140 برنامه در راستای تحقق تداوم برق پایدار در پیک بار تابستان تدوین شده و در حال پیگیری است، این برنامه‌ها از اول خرداد ماه سال جاری آغاز شده و در حال انجام است.

سهرابی  با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق استان همدان در راستای انجام ماموریت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین چهار محور اساسی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: اولین تمرکز ما در این خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شبکه توزیع برق است که اقدامات خوب و اساسی در این راستا انجام شده است.

وی افزایش قابلیت اطمینان شبکه را به عنوان محور دوم کار نام برد و اظهارکرد: در این راستا کار به صورت جدی انجام می‌پذیرد و مقام‌سازی و تعویض سیم‌ها به کابل خودنگهدار به منظور جلوگیری از سرقت و افزایش پایداری در حال انجام است.

این مقام مسئول افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مردم را از دیگر برنامه‌ها در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برشمرد و یادآور شد: در این راستا نیز  برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام می‌پذیرد تا بتوانیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی به مردم در راستای تامین برق انجام دهیم، ضمن اینکه سال گذشته توفیقات حاصل شده در مدیریت مصرف انرژی، بیانگر این امر بود که اقدامات صورت گرفته موثر و مثمرثمر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش دیگر سخنان خود با تشریح برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای گذر از پیک بار تابستان 1402 عنوان کرد: با توجه به اینکه در تابستان وسایل سرمایشی وارد مدار شده و مصرف انرژی برق افزایش می‌یابد و از طرفی نیز مصرف انرژی در بخش کشاورزی در حداکثر خود قرار گرفته و با گرمای هوا ضریب قدرت انتقال بر روی خطوط کاهش یافته و راندمان انتقال انرژی نیز پایین می‌آید، در این فصل بر مدیریت مصرف بیش از پیش تاکید می‌شود تا تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین تداوم یابد.

گفتنی است سهرابی بیدار با اشاره به این مهم که استفاده بهینه از برق ارتباط مستقیم با پایداری محیط زیست دارد از دوستداران محیط زیست و دغدغه مندان این حوزه خواست بیشتر از پیش به این مسئله توجه نمایند.

طرح های تشویقی شرکت برق

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای کار دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو و ارائه طرح‌های تشویقی، پیک مصرف تابستان 1401 با موفقیت طی شد و امسال نیز بسته‌های تشویقی بر اساس تعرفه مشترکان ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر اینکه توجه به الگوی مصرف بخش خانگی و مدیریت مصرف در این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به اجرای طرح‌های تشویقی به منظور مدیریت مصرف اشاره و اظهارکرد: بخش خانگی ما سال گذشته همکاری ارزشمندی با صنعت برق داشتند به طوری که در استان همدان 91 درصد مشترکین ما زیر الگوی مصرف بودند و 52 درصد آنها مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و 14 میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای مشترکان برق صنعتی و عمومی، با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین تامین برق مشترکان خانگی در پیک مصرف تابستان 1402، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته است، افزود: همه طرح‌های تشویقی مشترکان برق صنعتی و عمومی از 15 خرداد ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

سهرابی بیدار گفت: به مدیریت مصرف انرژی در بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها برای گذر از پیک بار تابستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه قراردادهای 90 درصد مشترکین ما در بخش کشاورزی زیر  20 ساعت است اگر در ساعت اوج بار 5 ساعت الکتروموتور خود را خاموش کنند قبض برق مصرفی آنها رایگان می‌شود.

وی با بیان اینکه  واحدهای صنعتی می توانند با امضای تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به تغییر و کاهش ساعات کاری و همچنین جابه‌جایی روز تعطیل هفته از مزایای این طرح برخوردار شوند، عنوان کرد: مفاد این تفاهم‌نامه‌ها شامل کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف (11 صبح تا 18)، جابه‌جایی روز تعطیل از جمعه به یکی از روزهای هفته، تغییر ساعات کار برنامه‌ریزی شده و تعطیلی کار از ساعت 13 و انتقال آن به ساعات دیگر است.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود و تنها برای مشتركین الگوی مصرف برگزار شد، گفت: خوشبختانه این طرح با مشاركت و استقبال زیادی مواجه شد و بخش قابل توجهی از مشتركان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند كه در قبض‌های مصرفی آنها اعمال شد.

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید