خانه اقتصادی محصول ایران‌ خودرو با دوپس دوپس جر خورد+فیلم

محصول ایران‌ خودرو با دوپس دوپس جر خورد+فیلم

تصاویری از محصول پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهدبا صدای بالا و حادثه ای کوچک جر خورده با توجه به اینکه ایمنی احتمالی آن هم صفر ستاره از ۵ تخمین زده باعث تعجب شده است.

توسط سرواژه

پژو پارس یا پژو پرشیا خودرویی از خودروساز ایرانی، ایران خودرو است که بر پایه خودروهایی از پژو طراحی شده‌است. این خودرو یک فیس‌لیفت از پژو ۴۰۵ است که طراحی آن همانند پژو ۴۰۶ و پژو ۶۰۵ است.

نداشتن ایمنی باعث شده‌است در سال‌های اخیر تولید آن به ایران محدود شود. یکی از مهم‌ترین نقص‌ها و خطرهایی که پژو پارس دارد و می‌تواند رانندگان را تحت خطر جانی قرار دهد، این است که در هنگام تصادف، میل فرمان و پدال‌ها به درون اتاق وارد می‌شوند که همه سرنشینان را با خطر جدی روبرو می‌سازد. همچنین بخش‌های بالایی بدنه نیز از استحکام و مقاومت برخوردار نیستند و ممکن است در هنگام واژگونی به سرنشینان آسیب بزند. عدم انجام تست معتبر بر روی خودرو باعث شده‌است ایمنی احتمالی آن صفر ستاره از ۵ تخمین زده شود.

پیشرانهٔ موتور پژو پارس معمولی همان XU7JP پژو-سیتروئن است که در اروپا LFZ و در ایران ال۳ (به انگلیسی: L3) خوانده می‌شود. ال۳ یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با تنفس طبیعی (به انگلیسی: naturally-aspirated (به اختصار N/A)) و سوخت رسانی تزریقی (به انگلیسی: fuel injection) است که دارای میل سوپاپ تکی از بالا (به انگلیسی: SOHC) و ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۹۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن/متر در ۳۰۵۰ دور در دقیقه است. این پیشرانه توسط یک رایانهٔ ساژم مدل اس‌ال۹۶ (به انگلیسی: SAGEM SL96) (در مدل‌های قدیمی) کاربری و هدایت می‌شود. این پیشرانه پیش از پارس، توسط پژو-سیتروئن در پژو ۳۰۶ ۱٫۸آی ۸ سوپاپ، سیتروئن زانتیا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ (که در ایران عرضه نشد) و سیتروئن سارا ۱٫۸آی ۸ سوپاپ بکار برده شده بود. این پیشرانه به همراه مبدل کاتالیزور اصلی دارای سطح استاندارد یورو۲ (به لاتین: Euro II) است. از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه ۹۰ میلادی که البته با وجود گذشت ۲۰ سال همچنان زیبا بنظر می‌رسد، موتور قدیمی با مصرف بالا و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اطلاعات فنی این خوردرو: حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر. ایران خودرو این پیشرانه را ابتدا برای پارس عرضه نمود و کمی بعد از آن در سمند و پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس انژکتوری نیز استفاده کرد.

تصاویری از پژو پارس در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهدبا صدای بالا و حادثه ای کوچک جر خورده با توجه به اینکه ایمنی احتمالی آن هم صفر ستاره از ۵ تخمین زده باعث تعجب شده است.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید