خانه فرهنگی و هنری همه فعالیت های هنری و سینمایی به بخش خصوصی واگذار می شود

همه فعالیت های هنری و سینمایی به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:سیاست های کاری در پیش گرفته شده امور هنری برون سپاری همه فعالیت‌ها به بخش خصوصی و تخصصی است، تصمیم بر این شده همه فعالیت های هنری و سینمایی و هر آنچه که تا پایان سال اتفاق می‌افتد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

توسط سرواژه

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به تاثیر هنر و سینما بر جامعه امروز ایران و جهان گفت:سیاست های کاری در پیش گرفته شده امور هنری برون سپاری همه فعالیت‌ها به بخش خصوصی و تخصصی است، تصمیم بر این شده همه فعالیت های هنری و سینمایی و هر آنچه که تا پایان سال اتفاق می‌افتد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی سرواژه؛ هادی فیض منش هدف از این تصمیم را مشارکت بیشتر هنرمندان در این فضا عنوان کرد و افزود: در حوزه فرهنگی سال جدید را بر اساس شعار “اخلاق امید آگاهی”  گذرانده و معتقدیم براساس سیاست‌های حمایت از هنر و هنرمندان، هرچه سطح مشارکت آنها بالا رود مطلوب تر و تاثیرگذارتر است. این روند به تزریق روحیه نشاط شادی و امید در جامعه و توزیع عادلانه فعالیت کمک می کند.

فیض آموزش رایگان هنر  را یکی از برنامه‌های خوب و مقفول مانده دانست و خبرداد: وزارت فرهنگ در سیاست گذاری این برنامه در فاز اول بخشی از شهرستان کبودراهنگ، فامنین، ملایر و بهار را در نظر گرفته تا  امکان آموزش رایگان را برای علاقه‌مندان به هنر فراهم شده باشد. در نتیجه آن صدور مجوز رسمی آموزشگاه، دریافت وام اشتغال خانگی، گواهینامه وزارت فرهنگ خواهند داشت.

هادی فیض منش با بیان اینکه بنا داریم برگزاری رویدادهای مختلف هنری را به متخصصان هر حوزه بسپاریم، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان نقش نظارتی و حمایتی دارد و خود هنرمندان باید با نگاهی تخصصی، امور را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

وی اظهار کرد: در همین راستا سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای جوان و بهره‌وری از تجربیات پیشکسوتان تئاتر با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان همدان و هنرمندان فعال این حوزه برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه امسال منتشر شده بود، بیان کرد: در 34 رشته هنرمندان استان  ثبت نام کرده و 16 اثر ارسال شده 7 اثر پذیرفته می شود برگزیده آنها ابتدا به جشنواره منطقه ای کرمانشاه و سپس به جشنواره فجر ارسال میشود.

فیض منش تصریح کرد: سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با دبیری و مشارکت انجمن نمایش همدان از اول تا سوم آذر ماه در شهرستان بهار برگزار خواهد شد.

انشاردهنده:  تحریریه سرواژه

کدخبر: 3878

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید