خانه سیاسی سند همکاری ایران و ترکیه/ منشوری هدفمند برای رسیدن به افق‌های منطقه‌ای

سند همکاری ایران و ترکیه/ منشوری هدفمند برای رسیدن به افق‌های منطقه‌ای

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سند جامع همکاری‌های ایران و ترکیه می‌تواند منشور هدفمند و موثری برای رسیدن به افق‌های منطقه‌ای باشد و موجب تسهیل همکاری‌های منطقه‌ای شود.

توسط سرواژه

 به گزارش سرواژه به نقل از خانه‌ملت، ابراهیم عزیزی با اشاره به اهمیت سند جامع همکاری‌های ایران و ترکیه که در آستانه نهایی شدن قرار دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همیشه در صدد توسعه روابط راهبردی با همسایگان در همه سطوح بوده است. شعار انقلاب اسلامی نیز تلاش کشور‌ها برای منطقه در جهت رفع موانع تعاملات منطقه‌ای بوده است البته دشمنان امنیت و پیشرفت منطقه در طول این سال‌ها چنگ اندازی کرده و موجب بروز اختلافاتی شدند.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در این سال‌ها اجازه ندادند که کشور‌های منطقه از ظرفیت‌های مشترک برای تامین نیاز‌هایی مشترک بهره‌برداری کنند. حال آنکه جمهوری اسلامی دنبال انسجام و وحدت در عمل بین کشور‌های منطقه بوده و همیشه از هر اقدامی که موجب تقویت همکاری‌ها شود، استقبال کرده است.
عزیزی در ادامه اظهار کرد: سند جامع همکاری‌های ایران و ترکیه می‌تواند منشور هدفمند و موثری برای رسیدن به افق‌های منطقه‌ای باشد. ایران و ترکیه نیز از گذشته ارتباطات فوق تجاری، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی و مشترکات بسیار دیگر داشتند و صرف نظر از اینکه برخی دنبال ایجاد واگرایی و شکاف بین ایران و ترکیه هستند، ظرفیت‌های دو کشور بی نظیر است.
وی با یادآوری سفر رئیس مجلس به ترکیه، گفت: سفر رئیس مجلس می‌تواند فرصت خوبی برای دولت باشد، دولت در ادامه این سفر می‌تواند ارتباطات بیشتر در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را دنبال کند و با هم افزایی، درک مشترک از نیاز‌ها و استفاده از مزیت‌های فی‌ما بین مسائل مشترک را دنبال کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سند جامع همکاری‌های ایران و ترکیه موثر و راهگشا است و می‌تواند موانع را مرتفع و زمینه همکاری‌های همه جانبه را چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای تسهیل کند. مجلس نیز از این نوع ارتباطات فی‌مابین حمایت و پشتیبانی خواهد کرد

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید