خانه استانها روستای فاقد برق در همدان نداریم/هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان اعتبار در بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی همدان

روستای فاقد برق در همدان نداریم/هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان اعتبار در بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی همدان

مدیر برق امور دو با بیان اینکه بخش زیادی از اعتبارات در این خصوص صرف شده؛ خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل عوارض روستایی در روستاها حدود ۲ میلیارد تومان صرف کردیم سالهای پیش نیز اعتباراتی در این زمینه صرف شد.

توسط سرواژه

به گزارش خبرنگار سرواژه امیرحسین بختیاری مدیر امور ۲ همدان با اشاره به اینکه پس از انقلاب برق رسانی به روستاها از اولویت‌ها بوده گفت: در دولت سیزدهم این موضوع همواره مورد تاکید است.
بختیاری دو چالش مهم در این راستا را بحث فرسودگی پایه‌های برق و تاسیسات و تجهیزات به دلیل بهسازی و جدول گذاری، تعریض معابر روستایی خواند و عنوان کرد: بسیاری از تاسیسات برق با گذشت زمان در راه های جاده ای قرار گرفته و باعث مشکلات تردد می‌شوند.
به همین دلیل بخشی از اعتبارات عوارض روستایی در شرکت به دستور مدیرعامل به اصلاح این موارد اختصاص داده میشود.

وی در بازدید خبرنگاران از احداث پایه برق روستای ایوک اذعان داشت: تیر برقی در این منطقه وجود داشته که  پایه‌های فرسوده  قدیمی آن در داخل مسیر جاده‌ای قرار گرفته که باعث تصادف خودروهای عبوری با ان می‌شد، ترانس قدیمی نصب شده که ما با اعتبارات تخصصی سال گذشته پروژه‌ای را تعریف و به پیمانکار سپردیم خوشبختانه کل شبکه در محدوده بهسازی پایه‌ها تعویض شد و یک پست استاندارد برای محل احداث کردیم تا عزیزان ساکن در روستا دغدغه در این مورد نداشته باشند و مسیر آنها بازگشایی و معبر آزاد شود. ترانس های  برق اصلاح، بهینه و مشکلات رفع شد.

مدیر برق امور دو با بیان اینکه بخش زیادی از اعتبارات در این خصوص صرف شده؛ خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل عوارض روستایی در روستاها حدود ۲ میلیارد تومان صرف کردیم سالهای پیش نیز اعتباراتی در این زمینه صرف شد.

بختیاری اطمینان داد: در حال حاضر روستایی که در آن سکونت داشته باشد و فاقد برق باشد نداریم و در تمام روستاها تسهیلات برق در انجام است فقط یک مورد در همدان مهاجرت معکوس به یک روستا داشته ایم که در حال پیگیری و اقدام است.

این مقام مسئول مهمترین چالشی که در حوزه برق وجود دارد را فرسودگی تاسیسات و شبکه‌های برق دانسته و تصریح کرد: که هر ساله اعتباراتی به این حوزه اختصاص داده می‌شود اما باز هم جای کار هست برای شبکه‌های قدیمی و فرسوده و در معرض آسیب یکی از حوزه‌های کاری ما بخش افزایش قابلیت اطمینان هست که هر ساله بخش زیادی از شبکه‌های فرسوده اصلاح و تعویض می‌شود.

وی افزود: بحث سرقت انرژی و سرقت شبکه‌های برق دیگر چالش حوزه ماست که به حد اعلا مدیریت می‌شود تا مشترکین در سراسر استان برق پایدار داشته باشند و رسالت ما انجام شود.

گفتنی است؛ایوگ (همدان)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان در استان همدان ایران است. این روستا یکی از قدیمی ترین روستاهای استان همدان می باشد و عمده اقتصاد آن بر مبنای باغداری و زراعت است.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید