خانه استانها خیرین همدانی در شهر خود نیز عامل خیر باشند

خیرین همدانی در شهر خود نیز عامل خیر باشند

140هزار مسکن در کشور ساخته ساخته شده که تعداد 147 واحد در همدان است و می توانست نسبت به قیاس کشوری بیشتر باشد.

توسط سرواژه
به گزارش خبرنگار سرواژه در جلسه انجمن خیرین مدرسه ساز که پیش از ظهر 25 مرداد 1402 انجام شد استاندار همدان-علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن از مشکلات اساسی جامعه است خیرین می‌توانند در این زمینه به کسانی که توانایی تهیه آن را ندارند کمک کنند تا از مشکلات جدی رهایی یابند.

قاسمی فرزاد تشکیل بنیادهای و خیرین را عظمت و اراده‌ ای دانست که در وجود آنهاست و بیان کرد: نیت خیری که در پس اقدامات این عزیزان است را خداوند متعال عنایت کرده و نباید فراموش کنیم که این توفیقِ بزرگِ خدمت گزاری و کار خیر حتما .بایستی با عنایت خدا باشد، بسیارند کسانی که ثروت بی مثال وبی‌کران دارند اما در این مسائل شرکت نمی کنند

وی اضافه کرد: در همدان نیز خیر کم نیست اما بسیاری از آنها در استانهای دیگر به ویژه در تهران فعال هستند140هزار مسکن    در کشور ساخته ساخته شده که تعداد 147 واحد در همدان است و می توانست نسبت به قیاس کشوری بیشتر باشد بنابراین  امیدواریم خیرین همدانی در شهر خود نیز عامل خیر باشند.

ضمن اینکه تشکل خیرین در استان همدان باید با ترکیب افراد توانمند و متخصص شکل بگیرد تا انجام امور خیر با سرعت بیشتری پیش برود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه کسانی که در کار خیر آمده‌اند به توصیه افراد نیک اندیش بوده از رسانه های همگانی .خواست که از طریق معرفی افراد خیر، فرهنگ خیرین را در جامعه گسترش دهند .

وی با یادآوری اینکه مرحوم علیپور همه دارایی خود را در خارج از کشور و حتی پس از فوت، وقف مدرسه سازی کرد افزود:

برخی خیرین خود را به خداوند بدهکار می‌دانند و معتقدند هر چه که در این دنیا هزینه کنند با دست دیگر در آخرت میگیرند.

وی  گفت: از حضو ارزشمندِ جناب آقای مرعشی که از مجموعه‌ی انجمن خیرین کشور تشریف آورده اند تشکر میکنم و ادامه داد

مسکن یکی از مقوله‌هیا بسیار مهم است که دست پیدا کردن به مسکن یه قدری سخت شده و اگر در این زمینه خیرین عزیز .ورود بکنند و حمایت بکنند حتما افراد ضعیف جامعه میتونند صاحب خانه شوند

قاسمی با اشاره به اینکه ساختارهای خیرین متعدد در حوزه‌ی مدرسه سازی، در حوزه‌ی بیمارستان، خوابگاه، در بخش‌های مختلف در استان وجود دارد ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه قالب مجمع خیرین در استان شکل گرفته  ترکیبی از خیرین و متخصصین نیز شکل بگیرد که با همه‌ی توان با دستگاه‌های مربوطه، بنیاد مسکن و تک تک این مجموعه‌ها همراهی کند.قطعا پشتیبانی و حمایت همه‌ی دستگاه‌ها یاری‌گر خیرین است.
وی تاکیدکرد:  در مقایسه با وسعت و گستردگی استان بایستی چندین برابر  تلاش کنیم تا کسر بزرگتری ازعدد ملی ساخت مسکن خیرین را داشته باشیم، ، هنوز بخشی از این ساختار نوپاست و بازوان اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ مجموعه های اقتصادی در آن می بایست تقویت شود.
گفتنی است؛ آقایان وزینی-تقی‌پور-پور میدانی-حسنی-رحیمی -اسکندری -رضا فرح (علی البدل) سرکار خانم وارسته (علی البدل) به عنوان اعضا انجمن خیرین مسکن ساز در همدان انتخاب شدند.
هستند.
خبرنگار: مهسا صالحی  منتشرکننده: طیبه قاسمی

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید