خانه استانهاخوزستان تخصیص ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به خوزستان

تخصیص ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به خوزستان

استاندار خوزستان اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات خوزستان از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص یافت و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

توسط سرواژه

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان روز سه‌شنبه ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات خوزستان از محل عوارض آلایندگی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تخصیص یافت و به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

به گزارش سرواژه-استانها؛ وی افزود: این مبلغ مربوط به سنوات گذشته است که تا قبل از دولت سیزدهم اقدام خاصی جهت پرداخت آن صورت نگرفت اما خوشبختانه پس از پیگیری‌های صورت گرفته و در نتیجه توجه ویژه رییس‌جمهور محترم و هیئت دولت به ویژه وزارتخانه‌های اقتصاد و نفت به خوزستان این مبلغ به حساب اداره کل امور مالیاتی استان واریز شد.

حسینی محراب تصریح کرد: پیش از این و طی دو سال فعالیت دولت مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته بود که با واریزی اخیر مجموعا ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در قالب اعتبارات عوارض آلایندگی به خوزستان تخصیص یافته است و تخصیص این ارقام قابل ملاحظه که در نوع خود بی سابقه بوده نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به خوزستان است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه روستایی و عشایری و هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه شهری از محل اعتبارات عوارض آلایندگی در استان اجرا شده است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: طبق روال گذشته این مبلغ نیز در حوزه های زیرساختی، عمرانی، شهری و … و بر اساس تعداد جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع خواهد شد.

حسینی محراب عنوان کرد: با اجرای پروژه هایی که از محل اعتبارات عوارض آلایندگی اجرا شده و در آینده هم اجرا می‌شود چهره استان از لحاظ آسفالت، جدول کشی، پیاده‌روسازی و…در روستاها و بخشها تغییر اساسی خواهد کرد و همچنین بخش اشتغال بیش از پیش فعال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با توجه به نگاه حمایتی دولت مردمی به استان و اختصاص این مبلغ امیدواریم شاهد بهبود شرایط زیرساختی و عمرانی استان و کاهش محرومیت ها باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید