خانه استانهاهمدان  ارائه بسته‌های تشویقی شرکت برق برای تعرفه‌های صنعتی و عمومی/با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه پاداش بگیر

 ارائه بسته‌های تشویقی شرکت برق برای تعرفه‌های صنعتی و عمومی/با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه پاداش بگیر

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای کار دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو و ارائه طرح‌های تشویقی، پیک مصرف تابستان 1401 با موفقیت طی شد و امسال نیز بسته‌های تشویقی بر اساس تعرفه مشترکان ارائه شده است.

توسط سرواژه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  به اجرای طرح‌های تشویقی به منظور مدیریت مصرف اشاره و خبرداد: در استان همدان 91 درصد مشترکین ما زیر الگوی مصرف بودند و 52 درصد آنها مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند و 14 میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

وی گفت: امسال وزرات نیرو پاداش مدیریت مصرف را برای گستره بسیاری در نظر گرفته تا مدیریت مصرف بهتری اتفاق بیافتد به این صورت که همه مشترکین می‌توانند تا 20 برابر تعرفه برق پاداش دریافت کنند که به این منظور مشترکین در پله‌های مختلف قرار گرفته‌اند و چنانچه در هر پله تا 2.5 برابر الگو، مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت از 500 تومان تا 2 هزار تومان پاداش می‌گیرد.

سهرابی بیدار در تشریح دیگر برنامه‌های اجرایی برای مدیریت مصرف و گذر از پیک بار تابستان به مدیریت مصرف انرژی در بخش صنایع و عقد تفاهم نامه با واحدهای تولیدی، اشاره و عنوان کرد: در بخش صنعت عمدتا امسال همه برنامه‌ها تشویق محور و برنامه‌ریزی شده است و بر اساس یکی از این طرح‌ها اگر صنایع و شهرک‌های صنعتی در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور ماه مدیریت مصرف داشته و شیفت خود را از ساعت 11 تا 23 به روزهای تعطیل جابجا کنند مشمول طرح پاداش می‌شوند.

وی به مدیریت مصرف انرژی در بخش کشاورزی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها برای گذر از پیک بار تابستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه قراردادهای 90 درصد مشترکین ما در بخش کشاورزی زیر  20 ساعت است اگر در ساعت اوج بار 5 ساعت الکتروموتور خود را خاموش کنند قبض برق مصرفی آنها رایگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در خصوص صنایع وابسته به کشاورزی همکاری داوطلبانه صورت گرفته که در صورت رعایت مدیریت مصرف مشمول پاداش و تشویق خواهند شد.

وی با بیان اینکه سی ان جی‌ها برای بهره‌مندی از پاداش می‌توانند‌ از ساعت 12 تا 17 به مدت دو ساعت با ما همکاری داشته باشند، گفت: در بخش تجاری نیز قدرت‌های بالای 30 کیلووات در بازه زمانی از ساعت 11 تا 15 اگر 3 ساعت مدیریت مصرف برق داشته باشند، مشمول پاداش می‌شوند.

سهرابی همچنین خبرداد وزارت نیرو برای مشترکان برق صنعتی و عمومی، با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین تامین برق مشترکان خانگی در پیک مصرف تابستان 1402، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته است.امسال حتی مشترکین پرمصرف برق هم تشویقی می‌گیرند.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای کار دولت سیزدهم توسط وزارت نیرو و ارائه طرح‌های تشویقی، پیک مصرف تابستان 1401 با موفقیت طی شد و امسال نیز بسته‌های تشویقی بر اساس تعرفه مشترکان ارائه شده است.

 ارائه بسته‌های تشویقی شرکت برق برای تعرفه‌های صنعتی و عمومی

وی تصریح کرد: بر اساس‌ بخشنامه شرکت توانیر، همه مشترکان برق با تعرفه صنعتی می‌توانند در زمان اجرای طرح، با تعطیلی یک روز در هفته و کاهش میزان مصرف برق خود از ساعت 11 صبح تا 23 مشمول طرح تشویقی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در بخش دیگری از این طرح های تشویقی، واحدهای صنعتی می توانند با امضای تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به تغییر و کاهش ساعات کاری و همچنین جابه‌جایی روز تعطیل هفته از مزایای این طرح برخوردار شوند.

مفاد این تفاهم‌نامه‌ها شامل کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف (11 صبح تا 18)، جابه‌جایی روز تعطیل از جمعه به یکی از روزهای هفته، تغییر ساعات کار برنامه‌ریزی شده و تعطیلی کار از ساعت 13 و انتقال آن به ساعات دیگر است.

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس این بخشنامه مشترکان برق با تعرفه عمومی که شامل ادارات نیز می شود مکلفند از ساعت  10 صبح تا 13، مصرف برق خود را حداقل 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1400 کاهش دهند.

 ادارات نیز باید مصرف انرژی در ساعات غیر اداری را 60 درصد نسبت به ساعات اداری کاهش دهند.

وی بیان کرد: سایر مشترکان تعرفه برق عمومی همچون مجموعه‌های ورزشی و مراکز درمانی به غیر از ادارات نیز می‌توانند با امضای تفاهمنامه میزان مصرف برق از ساعت 11 تا 15 و کاهش حداقل 10 درصد مصرف برق خود مشمول طرح‌های تشویقی شوند.

سهرابی بیداردر خصوص طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای صرفه‌جویی انرژی برق در بخش خانگی اظهار کرد: با توجه به ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در دوره‌های پیك، در كنار افزایش زیرساخت‌ها برای تولید برق همواره موضوع مدیریت مصرف به عنوان یكی از مولفه‌های اصلی و برنامه‌های گذر از پیك در دستور كار شركت توزیع نیروی برق استان است.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته طرح‌های پاداش صرفه‌جویی به صورت محدود و تنها برای مشتركین الگوی مصرف برگزار شد، گفت: خوشبختانه این طرح با مشاركت و استقبال زیادی مواجه شد و بخش قابل توجهی از مشتركان مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند كه در قبض‌های مصرفی آنها اعمال شد.

خبرنگار: طیبه قاسمی

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید