خانه استانهاهمدان ضرورت ایجاد میدان اختصاصی برای عرضه مستقیم دام عشایر در همدان

ضرورت ایجاد میدان اختصاصی برای عرضه مستقیم دام عشایر در همدان

در جلسه شورای عشایر استان همدان شرح اقدامات انجام شده برای عشایر ارائه شد.

توسط سرواژه

برای عرضه مستقیم و دام عشایر در همدان یک میدان دام اختصاصی در نظر گرفته شود تا صنف قصاب با مراجعه مستقیم دام را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار سرواژه؛ در جلسه شورای عشایر استان همدان که پیش از ظهر امروز21 مرداد 402 با حضور دکتر مهدی میزبان قائم مقام سازمان امور عشایر کشور؛ استاندار، نمایندگان عشایر و فرمانداری شهرستان‌ها شرح اقدامات انجام شده برای عشایر ارائه شد.

استاندار همدان اظهار کرد: چند تن از عشایر به نمایندگی از این قشر حضور پیدا کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند در ادامه جلسه نیز دستگاه‌های مربوطه پاسخگویی لازم را داشتند. قاسمی فرزاد اعتباراتی که برای بهبود شرایط عشایر در بخش‌های مختلف مد نظر قرار گرفته را یکی از خدمات برشمردکه دولت ایران قوی در طول دو سال در خدمت عشایرقرار داده و خبرداد: ۱۸۰ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهور استفاده شده که حدود ۱۰ میلیارد تومان در زمینه واکسناسیون دام عشایر، 40 میلیارد در تامین آب شرب، 20 میلیارد ساماندهی سکونتگاه‌و 20 میلیارد در بحث آموزش هزینه شده است. وی یکی از مباحث مهم دیگر را بهبود کیفیت ایل راه‌ها نام برده و گفت: در موضوعات دیگر مورد نیاز عشایر نیز این اعتبارات تخصیص پیدا کرده که ظرف سه سال واگذار و انشالله بتواند وضعیت سکونتگاهی و تردد عزیزان عشایر را سهل تر کند. استاندارهمدان با اعلام این خبر که در استان یک تصمیم که منطبق با درخواست خود عشایر هست هم گرفته شده؛ بیان کرد: برای عرضه مستقیم و دام عشایر در همدان یک میدان دام اختصاصی در نظر گرفته شود تا صنف قصاب با مراجعه مستقیم دام را دریافت کنند، وجه همانجا تقدیم عزیزان گردد. وی با اشاره به اینکه مطرح شده چنین میدانی نیاز نهاوند و تویسرکان هم هست، ادامه داد: در کنار دیگر اقداماتی که برای بهبود شرایط زندگی و تسهیل در رفت و آمد عزیزان عشایر انجام می شود این مورد نیز پیگیری خواهد شد. استاندار در پایان یاد آور شد: به منظور عدم آسیب به مراتع و پوشش گیاهی و برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر تصمیم گرفته شد که عشایر بعد از ۱۵ اردیبهشت به مراتع بروند که این اقدام مورد تایید سازمان امور عشایری قرار گرفته و تاکید شد که در سال‌های بعد هم این موضوع رعایت شود.

خبرنگار: مهسا صالحی

انتشار دهنده:طيبه قاسمی

 

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید