خانه ویژه ها آخرین وضعیت حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن

آخرین وضعیت حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن

حادثه انفجار خط لوله اصلی گاز در محور بروجن - گندمان بامداد روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه رخ داد که این حادثه با همت نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مهار شد و تلفات جانی نداشت؛ با این وجود به گفته مسوولان بروجن علت حادثه در دست بررسی است.

توسط سرواژه

حادثه انفجار خط لوله اصلی گاز در محور بروجن – گندمان بامداد روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه رخ داد که این حادثه با همت نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مهار شد و تلفات جانی نداشت؛ با این وجود به گفته مسوولان بروجن علت حادثه در دست بررسی است.

ساعت ۱۲:۵۰ بامداد روز چهارشنبه ۲ خط گاز سراسری و اصلی در محور بروجن – گندمان ( محدوده گردنه حلوایی) که کار انتقال گاز از جنوب به شمال کشور را انجام می‌دهد دچار انفجار و آتش‌سوزی شد.

فرماندار بروجن گفت: پس از وقوع این حادثه نیروهای امدادی و آتش‌نشانی برای مهار آتش در منطقه حضور یافتند.

فتاح کرمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در اثر این حادثه برق و گاز شهرهای گندمان، بروجن و فرادُنبه دچار قطعی شد و بلافاصله نیروهای خدمات رسان در منطقه حضور یافتند و گاز به شبکه گازرسانی تزریق شد.

وی از شهروندان خواست در صورتی که گاز منازل مسکونی آنها وصل نشده است با شرکت گاز برای وصل گاز تماس برقرار کنند.

بازگشایی محور ارتباطی بروجن – گندمان

فرماندار بروجن گفت: با توجه به اینکه خط لوله اصلی گاز در محور بروجن – گندمان (محدوده گردنه حلوایی) در فاصله ۱۵۰ متری محور مهم و ترانزیتی شمال به جنوب قرار دارد به جهت حجم بالای آتش سوزی بلافاصله به جهت ایمنی رانندگان محور ارتباطی بروجن – خوزستان در مجاورت این خط لوله ۲ ساعت پس از این اتفاق بسته شد.

وی اضافه کرد: پس از اطمینان از ایمنی جاده محور بروجن – گندمان که به دلیل انفجار خط لوله گاز و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی مسدود اعلام شده بود به دلیل حجم بالای ترافیک با تلاش راهداران، نیروهای امدادی وعوامل اداره گاز بازگشایی شد.

فرماندار بروجن با اشاره به مهارآتش گفت: از ساعت ۶ صبح نیز نیروهای تعمیرات شرکت گاز خطوط منطقه ۲در محل حادثه مستقر شدند تا تعمیرات انجام و برای انتقال گاز مشکل بوجود نیاید.

وی تاکید کرد: علت وقوع حادثه آتش سوزی خط گازرسانی در محور بروجن – گندمان (گردنه حلوایی) در دست بررسی است.

فرماندار بروجن ادامه داد: هم اکنون گروه‌های تعمیرات و مهندسی شرکت گاز ایران خطوط منطقه ۲ در محل حاضر هستند و امید می‌رود در کمترین زمان ممکن تعمیر خطوط انجام شود و مشکلی در گازرسانی به هموطنان‌مان ایجاد نشود.

وی از شهروندان خواست در صورتی که گاز منازل مسکونی آنها وصل نشده با شرکت گاز برای وصل گاز تماس برقرار کنند.

آغاز ترمیم خط لوله گاز در بروجن

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ترمیم خط لوله گاز در شهرستان بروجن، گفت: مردم نگران نباشند، موضوع تحت کنترل است و گاز تمامی نقاط استان وصل است.

خسرو کیانی افزود: علت حادثه آتش‌سوزی خط سراسری انتقال لوله گاز در شهرستان بروجن در دست بررسی است.

آخرین وضعیت حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مردم نگران نباشند و موضوع تحت کنترل و مدیریت است و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل قطعی گاز نداریم و تنها مقداری اُفت فشار گاز وجود دارد که به زودی برطرف می‌شود.

کیانی افزود: ترمیم خط لوله گاز آغاز شده و همین امروز خط ترمیم و وارد فاز بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حادثه آتش‌سوزی خط انتقال گاز در شهرستان بروجن مهار شد

گاز منازل مسکونی شهرها و روستاهای بروجن متصل شد

عملیات ترمیم خط لوله گاز در بروجن آغاز شد

به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی خط سراسری لوله گاز ساعت یک بامداد چهارشنبه در محدود دشت حلوایی شهرستان بروجن رخ داد و بلافاصله آتش نشانان، نیروهای امدادی،پلیس و عوامل فنی در محل حادثه حضور یافتند.

محدوده آتش تا چند کیلومتر قابل مشاهده بود.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاه بگذارید